فرماندار میبد تاکید کرد:

تابستان بدون قطعی آب در میبد منوط به صرفه‌جویی ۲۰ درصدی است

فرماندار میبد اظهار کرد: با صرفه‌جویی حداکثر 20 درصدی در مصرف آب، میبد در تابستان پیش رو مشکل قطعی آب نخواهد داشت.

به گزارش یزدی نیوز«حسین فلاح» با اشاره به مشکل کم آبی کشور و به وی‍ژه استان، گفت: مشکل کمبود آب، یک مشکل جدی است که کل کشور با آن درگیر است ولی در استان یزد و شهرستان میبد این مشکل بیشتر احساس می‌شود. 

 
وی افزود: با توجه به بحران کم‌آبی اگر بتوانیم در میبد حداکثر با ۲۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف آب مدیریت کنیم امسال با مشکل قطعی آب مواجه نخواهیم شد. 
 
فلاح با بیان این که بیشترین مصرف آب در ماه‌های تیر و مرداد نگران‌کننده است، اظهار کرد: با توجه به گرمای شدید دما در این دو فصل و با راه‌اندازی کولرهای آبی که بیشترین مصرف آب را به خود اختصاص می‌دهند، اگر مدیریت نشود با مشکلات زیادی مواجه خواهیم بود زیرا یک کولر آبی در ۲۴ساعته یک‌هزار لیتر آب مصرف می‌کنند. 
 
وی در ادامه از همه اقشار مختلف جامعه اهم از شهروندان، دستگاه‌های اداری، بخش‌های مختلف اعم از صنعت، کشاورزی و دامداری خواست تا با مدیریت مصرف آب و صرفه‌جویی بهینه، تنش آبی کشور را جدی بگیرند. 
 
فرماندار یکی دیگر از دغدغه‌های استان و شهرستان در موضوع آب را بحث آب انتقالی خواند و گفت: اگر با مشکل روبرو شویم، تدابیری اندیشیده‌ایم تا منابع جایگزینی داشته باشیم و به همین منظور نیز دستگاه‌های تصفیه آب شیرین، بهره‌برداری از چند چاه آب و مجوز حفر یک چاه جدید برای استفاده مطلوب از منابع آب زیرزمینی را برای مدریت مشکل احتمالی در نظر گرفته‌ایم.
 
وی بیشترین مصرف آب شهرستان را مربوط به شهرهای میبد، ندوشن و بفروئیه ذکر کرد و گفت: با توجه به این که بیشترین جمعیت شهرستان در این سه نقطه متمرکز هستند، بیشترین مصرف را در این مناطق شاهد هستیم.
 
وی ادامه داد: البته با توجه به این که میبد و روستاه‌های اطراف از آب انتقالی استفاده می‌کنند، تا زمانی که آب انتقالی وارد جریان آب مصرفی شهروندان می‌شود، مشکل خیلی حاد نیست اما اگر قطع آب انتقالی روی دهد، قطعاً روستاهایی نظیر نیوگ، علویه، سورک، هفتهر و شهر‌های ندوشن و میبد با یکسری مشکلات و تنش‌های جدی روبرو خواهند شد.
 
فلاح در پایان مجددا تاکید کرد: با تمام این اوصاف تنها با اصل صرفه‌جویی در مصرف آب می‌توان مشکل کم‌آبی امسال را با مدیریت جامع و کامل به راحتی پشت سر گذاشت و همه شهروندان باید به این موضوع اهتمام داشته باشند.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..