همزمان با بهار قرآن؛

نخستین «مجمع قرآنیان» و «انجمن خیرین قرآنی»استان یزد تشکیل شد

حوزه/ همزمان با ماه مبارک رمضان دو مجموعه بزرگ ترویج فرهنگ قرآن در استان یزد با عناوین«مجمع قرآنیان» و « انجمن خیرین قرآنی» در استان یزد تشکیل شد.

به گزارش یزدی نیوزاستان یزد گرچه به دلیل وجود صنایع بزرگ به دنبال تبدیل شدن به قطب صنعتی کشور است و در زمینه پزشکی هم به عنوان قطب پزشکی کشور به شمار می رود که یکی از آثار این صنعتی شدن و قطب پزشکی شدن پدیده «مهاجر پذیری» از فرهنگ های مختلف از سراسر استان های کشور و حتی وجود صدهزارنفری اتباع بیگانه در مرکز استان و شهرستان های صنعتی را به دنبال داشته است که مسئولان فرهنگی و قرآنی و اجتماعی دارالعباده را با چالش مواجه می کند.  تأثیرگذاری فرهنگ غنی دارالعباده بر مهاجران حرف اول را می زند و یا تأثیر پذیری ساکنان بومی از مهاجران چه تأثیرات منفی و یا مثبتی را بر فرهنگ عمومی می گذارد؟و خطر افزایش آسیب های اجتماعی بیش از پیش احساس می شود.

 
از طرف دیگر، استان یزد یکی از استان های پیشتاز در زمینه امور قرآنی و مؤسسات خصوصی قرآن به شمار می رود که فقدان مجمع قرآنیان و انجمن خیرین به عنوان حلقه مفقوده فعالیت های گسترده قرآنی در این زمینه احساس می شد که به برکت ماه مبارک رمضان و بهار قرآن رنگ تازه ای به خود گرفت.
 
 
 
*تشکیل نخستین مجمع قرآنی استان یزد
 
بر اساس این گزارش، نخستین نشست مجمع قرآنیان استان یزد با حضور ۳۵ پیشکسوت و دست‌اندر‌کار فعالیت‌های قرآنی از جمله حفاظ، پیشکسوتان، مفسران، مدیران مؤسسات و هنرمندان قرآنی و دیگر حوزه‌های قرآن تشکیل شد.
 
این نشست به منظور ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی و برداشتن گام‌های مثبت در این زمینه و نقش‌آفرینی اتحادیه مؤسسات قرانی در این خصوص به همت این اتحادیه و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد و با همکاری اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان یزد تشکیل شد.
 
 
 
*برگزاری اولین انجمن خیرین قرآنی استان یزد
 
انجمن‌ خیرین قرآنی با بهره‌گیری از کمک خیرین در زمینه توسعه برنامه‌های قرآنی در زمینه‌های مختلف با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد همزمان با رمضان المبارک تشکیل شد.
 
حجت الاسلام مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکلهای قرآن و عترت استان اظهار کرد: امروزه اگر فعالیت‌های قرآنی صرفا با بودجه دولت پیش رود با این کمبود اعتبارات نمی‌توان به مراحل مد نظر رسید و کمک مردم و خیّرین باید در رأس برنامه‌ها قرار گیرد.
 
برپایه این گزارش، اهم نیازمندی های استان یزد در زمینه قرآنی برای ورود خیّرین به این حوزه شامل چاپ و توزیع قرآن کریم؛ حمایت از برگزاری کلاس های حفظ؛ توسعه جلسات قرآن خانگی؛ طرح تربیت معلم قرآن کریم؛ برگزاری کارگاه های سبک و مهارت های زندگی قرآنی؛ تأسیس مراکز مشاوره قرآنی دینی؛ حمایت از تشکل های فرهنگی قرآنی در مناطق محروم؛ تقویت تشکل های قرآنی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی؛ ؛ شناسایی پرورش استعدادها و گسترش کلاس های تفسیر قرآن در مراکز و مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت(ع) به شمار می رود.
 
 
 
 
 
منبع:قطره

بخش نظردهی بسته شده است..