سوگواری بافقی ها در شب شهادت مولای متقیان علی (ع)

آیین معنوی احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و سالروز شهادت حضرت علی (ع) در بافق برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان مساجد،تکایا،حسینیه ها و امام زاده عبدالله بافق مملو از مردمانی بود که آمده بودند تا با خدای خود دردل و رازونیاز کنند. 

مردم دیار نخل و آفتاب بافق همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت اولین امام شیعیان،با حضور در جای،جای این شهرستان مراسم مخصوص شب قدر را انجام داده و در میان زمزمه های العفو العفو حاضران،بخشش گناهان خود را از معبود خویش طلب کردند. 
شب قدر،شب پرفضیلتی که از هزارماه برتر است که در تمام سال شبی به خوبی و فضیلت آن نمیرسد. 
در این شب مصادف با سالروز شهادت ابرمردی که برای آمدنش خانه خدا شکافت و برای رفتن این ا‌ولین عاشق اسلام،فرق مبارکش را بر اساس کینه و عداوت شکافتند تا اولین شهید محراب شود میتوان شاهد پرشور عاشقان اهل بیت در این شهرستان بود.
بافقی ها در این شب با حضور در اماکن متبرکه و مساجدبه رازونیاز ونجوای عاشقانه با خالق خود مشغول شدند. 
فضای معنوی در محل های برگزاری مراسم دومین شب قدر در این شهرستان حاکم بود و دیدن اشک های حاضران و زمزمه های این مردم دارالشجاعه که با خداوند خویش رازونیاز می کردند و از وی طلب یاری می نمودند موجی از امید و آرزو را در دل انسان پدیدار می کرد. 
در میان این مردم متدین پیرمردی که بیشتر از ۸۰سال از عمرش می گذشت و کودکی که اکنون نخستین روزهای زندگی خویش را سپری می کرد مشاهده می شد که الفبای بندگی را یک به یک مرور می کردند. 
بافقی ها تا پاسی از شب آیین معنوی احیا را به جای آوردند و چه غوغایی است جوشن کبیر،دعایی که در آن خداوند را با هزاریک نامش خواندند و هنگامی که قران را بر سر می گذاشتند در درگاه خالق خویش طلب عفو و رحمت می کردند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..