آیین گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در بافق

آیت الله محمد جواد مجتهدی از اساتید حوزه علمیه قم در این آئین تصریح کرد: روز به روز بر عظمت نهضت امام خمینی افزوده می شود.

به گزارش یزدی نیوزآیین گرامیداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد با حضور جمعی از مسوولان و اقشار مختلف مردم در مهدیه بافق برگزار شد.

استاد حوزه علمیه قم در این آیین با گرامیداشت سالروز ارتحال امام راحل(ره) به تببین ابعاد سیاسی و فرهنگی شخصیت امام (ره ) و قیام ۱۵خرداد پرداخت و افزود: تبعید امام خمینی(ره) به عراق و فرانسه مشیت الهی بود تا به وسیله ایشان انقلاب به سراسر جهان مخابره و روز به روز چراغ انقلاب روشن تر شود.
آیت الله محمد جواد مجتهدی تصریح کرد:نهضت انقلاب اسلامی با امام به جهانیان معرفی شد و روزبه روز به عظمت اسلام و انقلاب افزوده می شود.
وی خاطر نشان کرد:امروز دشمن در حال تهدید کشور است و این فشارها روز به روز مقاومت ملت را بالا می برد.
استاد حوزه علمیه قم با تشریح شخصیت امام خمینی (ره) بیان داشت:زندگی پر از آموزه های اخلاقی و دینی حضرت امام برای همگان سرمشق است و آنچه بیشتر در زندگی آن حضرت نمایان است ساده زیستی است که همواره بر آن تاکید داشتند و همگان به ویژه مسئولان را از تجمل‌گرایی برحذر می‌داشتند.
سخنران مراسم سالگرد امام در بافق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مباحث مقام معظم رهبری در طول سه ماه گذشته مبنی بر پرهیز مسئولان از تجمل گرایی،تصریح کرد: هرچند ساده‌زیستی برای تمام افراد جامعه ارزش محسوب می‌شود، اما برای مسئولان و مدیران جامعه، یک ضرورت است.
مجتهدی در پایان با تسلیت شهادت امام علی(ع)به تبیین جایگاه ایشان در اسلام پرداخت و گفت:۷۰ آیه از قرآن به بیان فضایل حضرت علی(ع) می پردازد و عدالت محوری،توجه به رعایت حقوق مردم از ویژگی های بارز حکومت امام علی (ع) است.
 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..