امام خمینی مسیر نظام و انقلاب را ترسیم کرد

به گزارش یزدی نیوزدوشنبه شب در آیین گرامیداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در مسجد جامع طبس افزود: امام راحل فرمود، پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد و اندیشه های امام اینگونه است.

وی انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی پس از رحلت امام را از شاهکارهای مجلس خبرگان دانست و گفت: مجلس خبرگان با انتخابش دِین خود را ادا کرد.
وی اظهار داشت: امروز دشمنان مایوس شدند و آمریکا نمی تواند به دین شما ضربه بزند چون دین سرپرست دارد و رهبری در اوضاع و دوره های مختلف ایستادگی کرده است.
امام جمعه طبس گفت: خانم رایس وزیر امور خارجه سابق آمریکا اعتراف کرد گاهی در جلسات سری ۶ ماه با حضور نخبگان و شخصیت های بلندپایه دنیا با بودجه و هزینه های بسیار گزاف برای ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی برنامه ریزی می کردند اما رهبر ایران با یک سخنرانی نیم ساعته همه را خنثی می کرد.
وی تاکید کرد: تا انقلاب این رهبری را دارد رهبری که برگرفته از عاشورا، کربلا، انتظار و غدیر است و مردم قدرشناسی مانند شما را دارد خطری آن را تهدید نمی کند.
حجت الاسلام محمدی در بخش دیگری از سخنانش به ابعاد شخصیتی امام راحل اشاره کرد و گفت: امام مردی شجاع و دلیر بود و دشمن نتوانست در ایشان نفوذ کند که از مدیریت، صلابت و استواری امام بود که در هر شرایطی مانند کوه مقابل اجانب می ایستاد و استکبارستیزی از اصول اندیشه های امام خمینی (ره) است.
وی بیان کرد: زمانی که ارتش از هم پاشیده شد، بسیج وجود ندارد و سپاه هنوز تشکیل نشد و امام نیروی نظامی و انتظامی ندارد در آن شرایط فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
وی افزود: کسی که دم از رابطه با آمریکا بزند، خیانت به امام و آرمان امام کرده است چرا که امام خمینی رابطه ما با آمریکا را رابطه چپاول گر و مظلوم، ظالم و مظلوم و رابطه گرگ و میش می دانستند، امام بصیرت داشت و هوشیار بود و آینده نظام را می دید.
امام جمعه طبس اظهار داشت: امام راحل، مسئله حکومت و دین اسلامی که در لابه لای کتاب های فقهی و دینی و در گوشه های مساجد بود را به عرصه جامعه آورد و این یکی از بزرگترین ویژگی های شخصیتی ایشان است.
وی گفت: امام کار را برای خدا انجام داد و توکل او به خدا بود که اگر نصیحت کرد، فریاد و حرف از حکومت دینی زد برای خدا بود و اگر پشتوانه خدا نبود امام نمی توانست چنین حرکت انقلابی را به پیش ببرد.
حجت الاسلام محمدی افزود: چه کسی باور می کند که امام بتواند مقابل حکومتی که تا بن دندان مسلح و مورد حمایت اجانب بود، حرف از انقلاب و دگرگونی رژیم منحوس پهلوی بزند و این موضوع با هیچ کدام از معادلات امروز جز با پشتوانه و ایمان راستین امام به خدا قابل حل نیست. 
وی اظهار داشت: ارتباط امام با خداوند در ابعاد زندگی فردی ایشان دیده می شود و می تواند الگویی برای همه زنان و مردان در طول تاریخ بشریت باشد که ادعای اسلام و مسلمانی دارند.
وی گفت: اگر به نماز، دین و ارزش هایمان پایبندی نداشته باشیم از امام فاصله گرفتیم، امام به نماز باور داشتند و نمازهای شب و ختم قرآن و توسل به اهل بیت از ویژگی های شخصیتی ایشان بود.
 
 
منبع:قطره

بخش نظردهی بسته شده است..