تبدیل رودخانه یزد به بزرگراه دوچرخه‌سواری

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد از اجرایی شدن طرح تبدیل مسیل رودخانه یزد به جاده سلامت شهر خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزحمید دهقان گفت: مسیل رودخانه یزد یکی از ظرفیت‌های منحصربه‌فرد و بسیار برجسته این شهر است و  شاید به‌ندرت شاهد وجود مسیر رودخانه در شهری باشیم که از کل شهر عبور کند، وجود این مسیل در یزد، فرصت بسیار خوبی برای مدیران شهری است تا بهترین بهره را از این توانمندی ببرند.

 
وی ادامه داد: از طرفی میزان فضای سبز و اماکن امن و مناسب برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در یزد مقدار قابل‌توجهی را به خود اختصاص نداده است، لذا رویکردی که در خصوص این مسیل موردتوجه قرارگرفته، استفاده از آن در راستای گسترش پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری است، البته باید به نحوی از این رودخانه بهره‌برداری شود تا افزایش سرانه فضای سبز را نیز در پی داشته باشد.
 
مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد تصریح کرد: بدون شک استفاده از این مسیل می‌تواند موجب کاهش مشکلات ترافیکی، افزایش سطح سلامت جامعه و افزایش سطح سرانه فضای سبز شهر یزد شود، لذا همکاران ما در حوزه معاونت شهرسازی، در حال بررسی و مطالعه دقیق مسیل رودخانه بوده و برداشته های دقیق در این زمینه صورت گرفته است.
 
این مسئول مسیر این رودخانه را بسیار متنوع برشمرد و بیان کرد: ازآنجاکه رودخانه شهر یزد از ابتدا تا انتهای مسیر خود از مکان‌های متعددی عبور کرده و در مسیر خود قسمت‌های دارای نخاله، بخش‌های باارزش بافت تاریخی، مناطق دارای فضای سبز حتی مناطق بسیار خشک عبور می‌کند، متخصصان واحد شهرسازی مسیر این رودخانه را موردبررسی دقیق قرار داده و مقررشده است تا طول این مسیل به‌عنوان جاده سلامت شهر یزد مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
 
دهقان افزود: این جاده سلامت مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری بسیار مناسب و البته ایمن را در اختیار مردم شهر قرار خواهد داد، علاوه بر آن تلاش شده است تا طول این مسیل نیز با بهره برداری از درختان، سایر امکانات موجود و طراحی‌های اعمال‌شده، سایه‌افکنی مناسبی نیز در طول مسیر ایجادشده و این مسیل به‌عنوان بزرگراه دوچرخه یزد مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
 
وی تصریح کرد: بزرگراه دوچرخه یزد می‌تواند ارتباط کلیه خیابان‌ها و تمامی شهر یزد را برقرار کند، این مسیل بسیار طولانی و نیازمند بدنه سازی و ارائه برخی خدمات رفاهی بوده و حجم هزینه کف‌سازی بسیار بالایی را می‌طلبد، ولی همت شهرداری یزد در پروژه‌های یزد پلاس بر آن است تا این طرح را به پایان برساند.
 
مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد در پایان خاطرنشان کرد: البته باید این طرح به‌عنوان آزمون از یک مقطع در نیم سال جاری آغاز شود که در همین راستا مسیل رودخانه یزد از پارک علم و فناوری تا باغ ملی، تعریض و به بهره‌برداری خواهد رسید، امیدواریم بتوان با این دست اقدامات مسیری امن، آرام و به‌دوراز هیاهوی خودروها را در اختیار عابر پیاده، دوچرخه‌سواران و کسانی که خواهان نشستن در فضای سبز هستند، قرارداد.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..