طرح آموزش کودکان بازمانده از تحصیل افغانستانی در استان یزد اجرا می‌شود

معاون سواد آموزی استان یزد از اجرای طرح آموزش کودکان بازمانده از تحصیل افغانستانی در استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزعباسعلی دانافر  در نخستین نشست گروه بهبود کیفیت سوادآموزی استان یزد با بیان اینکه مقام عالی وزارت در مورد راه اندازی و تجهیز مراکز یادگیری محلی تأکیدات بسیاری داشتند اظهار داشت: بدون شک با تجهیز و راه اندازی مراکز یادگیری محلی می‌توان از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری و افراد را برای زندگی بهتر آموزش داد.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان یزد افزود: مراکز یادگیری محلی یکی از بهترین و نوین ترین راه‌ها در جهت باسوادی و توانمند سازی و این مراکز می‌توانند با اداره صحیح باری از دوش آموزش و پرورش بردارند.

اجرای طرح آموزش کودکان بازمانده از تحصیل افغانستانی در استان یزد

مرآت امین الرعایا در ادامه این نشست با بیان اینکه طرح آموزش کودکان بازمانده از تحصیل افغانستانی امسال در استان یزد اجرا می‌شود گفت: ۴۰۰ نفر از این کودکان را با همکاری اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی تحت پوشش قرار دادیم و درصدد هستیم که اول مهرماه بیشتر این عزیزان را راهی کلاس‌های درس در مدارس کنیم.

معاون سواد آموزی استان یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در سال گذشته اضافه کرد: در سال ۹۶ سه مرکز یادگیری محلی دولتی و یک مرکز یادگیری محلی مشارکتی در شهرستان‌های یزد و مهریز راه اندازی شد و در سال ۹۷ در هر منطقه که ظرفیت سوادآموزی به ۷۵ نفر برسد آمادگی داریم که این مراکز را راه اندازی کنیم.

 

 

منبع:خبرگزاری تسنیم 

بخش نظردهی بسته شده است..