معاون فرهنگی سازمان تبلیغات یزد:

مردم با حفظ حرمت‌ شب قدر در احیا سهیم باشند

معاون فرهنگی شورای تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به میزبانی تمامی مساجد استان در برگزاری مراسم احیا گفت: برنامه‌های شب احیا باید به گونه‌ای برگزار شود که موجب آزار و اذیت مردم نشود از طرفی مردم نیز باید در این شب ها با حفظ حرمت‌ها در برگزاری شب های احیا به بهترین نحو سهیم باشند .

به گزارش یزدی نیوز«علی کارگر» ، با اشاره به برگزاری برنامه‌های شب احیا در تمامی مساجد استان و شهر یزد، اظهار کرد: در مساجد و برخی از خانه‌ها که درون محلات واقع هستند، برنامه‌های شب احیا متشکل از برگزاری ادعیه و قران خوانی، روضه و بعضی موارد برگزاری نماز قضا در برخی مساجد است .

 
وی افزود: البته برگزاری نماز جماعت قضای حتمی در مسجد بستگی به شرایط مسجد دارد .
 
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد در مورد اهمیت رعایت حرمت‌ها و پیشگیری از مردم آزاری در این شب‌ها گفت: برنامه‌های شب احیا باید به گونه‌ای برگزار شود که موجب آزار و اذیت مردم نشود از طرفی مردم نیز باید در این شب‌ها با حفظ حرمت‌ها در برگزاری مراسم‌های شب احیا به بهترین نحو سهیم باشند .
 
کارگر در ادامه شب‌های احیا را شب تقدیر و تعیین سرنوشت دانست و بیان کرد: به خواندن و مداومت سوره قدر در این شب‌ها بسیار سفارشش شده است چرا که علاوه بر شهادت حضرت علی (ع) به روایتی در یکی از این سه شب سرنوشت انسان رقم میخورد و حیات، مرگ، رزق و روزی و دیگر موارد تعیین می شود .
 
وی خاطرنشان کرد: در این شب قران بر سر میگذاریم و خداوند را به نام ائمه سوگند می دهیم. عبادت، تضرع و راز و نیاز می کنیم تا به امید پروردگار سرنوشت هایمان به نیکی رقم بخورد .
 
 
منبع:ایسنایزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..