مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان خبر داد؛

ارسال ۹۰۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره روح خدا

رییس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد با اشاره به ضرورت تبیین سیره امام خمینی(ره)،‌گفت:‌ تاکنون بیش از 9000 اثر به دبیرخانه جشنواره ملی «روح خدا» در دوره‌های اول تا پنجم ارسال شده است.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام «مصطفی گرجی» با بیان این‌که هدف از برگزاری جشنواره روح خدا، تبیین سیره امام خمینی(ره) به جامعه است،‌اظهار کرد: ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که سیره و منش زندگی حضرت امام خمینی(ره) نسل به نسل منتقل شود .

 
وی افزود: خوشبختانه در موارد مختلف مناسبت‌های دینی و ملی اقدامات گسترده‌ای در سطح کشور و در قالب‌هایی از جمله جشنواره، سوگواره و کنگره انجام می‌شود تا بتوانند در راستای ترویج فرهنگ دینی و ایرانی اسلامی در جامعه قدم بردارند .
 
رییس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت فرهنگ و هنر برای تبلیغ دین در جامعه،‌گفت: جشنواره کشوری روح خدا یکی از جشنواره‌‌هایی است که در راستای معرفی سیره معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) برنامه‌ریزی شده است .
 
گرجی تصریح کرد: با توجه به سرعت چشم گیر تکنولوژی های ارتباطی و رسانه ای، امسال برنامه ریزی صورت گرفت که یکی از بخش های این جشنواره به تولید نرم افزار و اپلیکیشن اختصاص پیدا کند تا بتوانیم در این عرصه هم فعالیت  داشته باشیم .
 
وی خاطرنشان کرد: در غرب قهرمانانی که تنها در افسانه‌ها و تخیلات نویسندگان وجود داشته را در قالب نرم افزارها و فیلم های مختلف هر سال با چهره‌های جدیدتر و جذاب تر به جامعه عرضه می‌کنند ولی ما قهرمانان واقعی که از جمله حضرت امام خمینی(ره) را آنگونه که لازم است به جامعه معرفی نکردیم و این جشنواره به دنبال رفع این موضوع است .
 
این مقام مسئول ادامه داد: این جشنواره در سال ۹۱ نخستین دوره خود را آغاز کرده و با توجه به ظرفیت‌های بسیار زیادی که در استان وجود داشت، تمام کارها و مدیریت جشنواره در داخل یزد انجام شده و می‌شود .
 
گرجی با اشاره به این‌که در دوره‌های قبل این جشنواره آثار خوبی به دبیرخانه جشنواره رسیده بیان کرد: درسال‌های اول تا پنجم به ترتیب ۶۶۸، یک هزار و ۷۲۰، دو هزار و ۲۲، دو هزار و ۲۳۰، و دو هزار و ۶۱۰ اثر از طرف هنرمندان سراسر کشور ارسال شده بود که در مجموع تعداد کل آثار در پنج سال گذشته به ۹ هزار و ۲۵۰ اثر رسید .
 
وی به برگزاری سلسله نشست‌های تبیینی و بصیرت افزایی خط امام در استان یزد اشاره کرد و گفت: کانون‌های مساجد با توجه به رویکردی که در این زمینه دارد، همکاری ویژه‌ای در برگزاری این نشست‌ها انجام داد .
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..