مدیرکل کمیته امداد استان یزد:

۱۰۰ پایگاه اکرام ایتام و اطعام نیازمندان در یزد مستقر شد

مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به اینکه از ۱۵ تا ۲۱ رمضان به عنوان هفته اکرام ایتام و نیازمندان نامگذاری شده، از راه اندازی ۱۰۰ پایگاه به همین مناسبت در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحسن علیزاده  اظهار داشت: همزمان با هفته اکرام ایتام و اطعام نیازمندان ۱۰۰ پایگاه در دفاتر کمیته امداد استان یزد و مراکز نیکوکاری آماده ثبت‌نام از حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین و دریافت نذورات مردمی برای اطعام و افطار نیازمندان هستند.

 
وی با اشاره به اینکه از دهم لغایت هجدهم خردادماه مصادف با ۱۵ لغایت ۲۱ ماه مبارک رمضان، به ‌عنوان هفته اکرام ایتام و اطعام نیازمندان تعیین و نامگذاری شده است، افزود: ماه مبارک رمضان علاوه بر اینکه بهار قرآن و فرصتی برای پالایش و تقویت ابعاد روحانی و جسمانی مؤمنین است، فضای معنوی مناسبی برای خدمت به هم‌نوع و گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان به شمار می‌رود.
 
مدیرکل کمیته امداد استان یزد با بیان اهمیت توجه ویژه به ایتام در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: مردم نیکوکار استان یزد ثابت کرده‌اند که همواره به فکر ایتام و محرومان هستند و امیدواریم امسال نیز همچون سال‌های گذشته از فضای فراهم‌شده در ماه مبارک رمضان استفاده بهینه برای حمایت مادی و معنوی از ایتام و فرزندان نیازمند در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین به عمل آید.
 
علیزاده با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷ هزار فرد نیکوکار حامی ایتام و کودکان نیازمند یزد هستند، افزود: این خیران از ۴ هزار کودک یتیم و نیازمند دارای والدین، حمایت مالی می کنند.
 
وی از افزایش ۳۳ درصدی کمک‌های این حامیان خبر داد و افزود: نیکوکاران یزدی در سال گذشته ۸ میلیارد و ۷۸۳ میلیون تومان در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین به ایتام و فرزندان نیازمند غیر یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان یزد کمک کردند.
 
وی با اعلام آمادگی این نهاد برای دریافت نذورات و قربانی شهروندان یزدی در این ماه و گستراندن سفره‌های غذای گرم برای محرومان یادآور شد: مردم نیکوکار استان یزد سال گذشته علاوه بر اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان به‌عنوان نذر و قربانی برای نیازمندان، ۳ میلیارد تومان نیز برای اطعام و افطار مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کمک کردند.
 
علیزاده افزود: اجرای طرح همیان مولا در قالب توزیع کیسه‌های ویژه جمع‌آوری مواد غذایی خشک از جمله حبوبات، قند و شکر، روغن در ماه مبارک رمضان از اهمیت خاصی برای کمک به مددجویان تحت حمایت برخوردار است، ارزش مواد غذایی اهداشده سال گذشته در این طرح ۱۷۵ میلیون تومان بود.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..