۹۲۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی “روح خدا” ارسال شد

رئیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد از ارسال ۹ هزار و ۲۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی "روح خدا" در دوره‌های اول تا پنجم خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام مصطفی گرجی پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از پوستر ششمین جشنواره ملی روح خدا با اشاره به اینکه هدف این جشنواره تبیین سیره امام خمینی(ره) به جامعه است اظهار داشت: ما باید به گونه ای عمل کنیم که سیره و منش زندگی حضرت امام خمینی(ره) نسل به نسل منتقل شود.

 
وی گفت: خوشبختانه در موارد مختلف مناسبت‌های دینی و ملی اقدامات گسترده‌ای در سطح کشور و در قالب‌هایی از جمله جشنواره، سوگواره و کنگره انجام می‌شود تا بتوانند در راستای ترویج فرهنگ دینی و ایرانی اسلامی در جامعه قدم بردارند.
 
رئیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت فرهنگ و هنر برای تبلیغ دین در جامعه عنوان کرد: جشنواره کشوری روح خدا یکی از جشنواره‌‌هایی است که در راستای معرفی سیره معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) برنامه‌ریزی شده است.
 
گرجی تصریح کرد: با توجه به سرعت چشم گیر تکنولوژی های ارتباطی و رسانه ای، امسال برنامه ریزی صورت گرفت که یکی از بخش های این جشنواره به تولید نرم افزار و اپلیکیشن اختصاص پیدا کند تا بتوانیم در این عرصه هم فعالیت  داشته باشیم.
 
وی خاطرنشان کرد: در غرب قهرمانانی که تنها در افسانه‌ها و تخیلات نویسندگان وجود داشته را در قالب نرم افزارها و فیلم های مختلف هر سال با چهره‌های جدیدتر و جذاب تر به جامعه عرضه می‌کنند ولی ما قهرمانان واقعی که از جمله حضرت امام خمینی(ره) را آنگونه که لازم است به جامعه معرفی نکردیم و این جشنواره به دنبال رفع این موضوع است.
 
رئیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد افزود: این جشنواره در سال ۹۱ نخستین دوره خود را آغاز کرده و با توجه به ظرفیت‌های بسیار زیادی که در استان وجود داشت، تمام کارها و مدیریت جشنواره در داخل یزد انجام شده و می‌شود.
 
گرجی با اشاره به اینکه در دوره‌های قبل این جشنواره آثار خوبی به دبیرخانه جشنواره رسیده بیان کرد: درسال‌های اول تا پنجم به ترتیب ۶۶۸، یک هزار و ۷۲۰، دو هزار و ۲۲، دو هزار و ۲۳۰، و دو هزار و ۶۱۰ اثر از طرف هنرمندان سراسر کشور ارسال شده بود که در مجموع تعداد کل آثار در پنج سال گذشته به ۹ هزار و ۲۵۰ اثر رسید.
 
وی به برگزاری سلسله نشست‌های تبیینی و بصیرت افزایی خط امام در استان یزد اشاره کرد و گفت: کانون‌های مساجد با توجه به رویکردی که در این زمینه دارد، همکاری ویژه‌ای در برگزاری این نشست‌ها انجام داد.
 
"حمایت از کالای ایرانی" به جشنواره روح خدا اضافه شد 
 
مجید جوادیان‌زاده  در آیین رونمایی از پوستر جشنواره ملی روح خدا که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره به ابتکار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از سازمان‌ها شروع به کار کرده و هم اکنون هم در حال برگزاری است.
 
وی با اشاره به اینکه هدف اصلی این جشنواره تبیین ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) به وسیله استفاده از زبان فرهنگ و هر است گفت: این زبان، زبانی لطیف، نرم و نافذ است و به همین دلیل تاثیرگذاری بسیار بالایی دارد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: هر سال هم این جشنواره سعی کرده که مسیر تکامل و صعود را طی کند و هر سال این جشنواره بهتر از دوره‌های قبل از آن باشد.
 
جوادیان‌زاده به اقدامات صورت گرفته برای بهبود هرچه بیشتر سطح کیفی جشنواره اشاره کرد و افزود: مجموعه گزارش عملکرد این جشنواره در پنج دوره قبلی هم در قالب با عنوان گزارش عملکرد جشنواره روح خدا آماده رونمایی شده است.
 
وی افزود: زمان برگزاری جشنواره ملی روح خدا از رحلت امام خمینی(ره) تا دهه فجر در نظر گرفته شده و سعی شده زمانی باشد که هنرمندان بتوانند با فکری باز آثار خوبی را برای ارسال به جشنواره آماده کنند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: امسال این جشنواره در پنج رشته نرم‌افزار، سرود و نماهنگ، نقاشی، خوشنویسی و مسابقه بزرگ کتابخوانی و با محوریت حضرت امام خمینی(ره) برنامه‌ریزی شده است.
 
جوادیان‌زاده ادامه داد: امسال یک ابتکاری که در نظر گرفته شده، مربوط به موضوع ویژه جشنواره است که با عنوان شعار سال حمایت از کالای ایرانی در جشنواره گنجانده شده است.
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..