نخستین گذر “فرهنگ و هنر روستایی ” در استان یزد افتتاح می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه در تلاشیم تا نخستین گذر "فرهنگ و هنر روستایی " در استان یزد افتتاح شود گفت: فرهنگ و هنر بهترین وسیله در جهت معرفی جوامع محلی و برند سازی برای آنهاست.

به گزارش یزدی نیوز مجید جوادیان زاده در نخستین جشنواره گل محمدی در روستای منشاد با بیان اینکه افتتاح نخستین گذر فرهنگ و هنر کشور در یزد حرکتی بسیار زیبا و ماندگار بود اظهار داشت: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مختلف در استان بتوانیم در آینده نزدیک، اولین گذر فرهنگ و هنر روستایی را نیز در روستای زیبای منشاد افتتاح شود.

 
وی به ویژگی‌های روستای منشاد اشاره کرد و افزود: منحصر به فرد بودن طبیعت و منشاد ازآن جهت است که عنایت الهی و تلاش آدمی چنین منطقه سرسبز و خوش منظری را در میانه کویر نقاشی کرده است.
 
جوادیان زاده به اهداف برگزاری جشنواره گل محمدی منشاد اشاره و اظهار داشت: جشنواره گل محمدی منشاد با هدف پیوند طبیعت، فرهنگ و هنر و همچنین آشنایی بیشتر مردم با آداب و رسوم مردم منشاد در برداشت گل محمدی و گلاب‌گیری و معرفی منطقه به مسافران برگزار شد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به دلایل انتخاب روستای منشاد برای برگزاری جشنواره گل محمدی گفت: گل محمدی هم ریشه در باورهای دینی مردم دارد و هم از وجوه هنری و شاعرانه برخوردار است، از این رو محور برگزاری چنین جشنواره‌ای در استان، در روستای منشاد شکل گرفت.
 
وی با تأکید بر اینکه روستاها و شهرهای کوچک نباید در سایه مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها باقی بمانند و ظرفیت‌های فرهنگی و طبیعت آنان ناشناخته باقی بمانند گفت: ابزار فرهنگ و هنر بهترین وسیله در جهت معرفی جوامع محلی و برند سازی برای آنهاست.
 
جوادیان زاده تصریح کرد: گل محمدی هم ریشه در باورهای دینی مردم دارد و هم از وجوه هنری و شاعرانه برخوردار است، از این رو محور برگزاری چنین جشنواره‌ای در استان و در روستای منشاد شکل گرفت.
 
 این جشنواره همراه با سخنرانی و برپایی نمایشگاه کتاب، عکس، صنایع دستی و مسابقه عکاسی با موضوع گل و گل چینی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دهیاری، شورای اسلامی روستای منشاد و همکاری بخشداری مهریز برپا شد.
 
 
منبع:استانداری یزد
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..