معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

اعتبارات اجتماعی استان در طرح های هدفمند و با تاکید بر تقویت مشارکت های بین بخشی ساماندهی شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد خُرد شدن اعتبارات بین دستگاه ها را در برنامه های اجتماع محور موثر ندانست و گفت: باید اعتبارات اجتماعی استان در طرح های هدفمند و با تاکید بر تقویت اثرگذاری و مشارکت بین بخشی ساماندهی شود.

به گزارش یزدی نیوزسومین نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان در سال جاری به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و با حضور اعضای این شورا در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار و گزارشی از فعالیت های فرمانداری اردکان و اداره کل بهزیستی استان در این زمینه مطرح شد و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این نشست بیان کرد: در بحث مبارزه با مواد مخدر با یک صحنه عملی روبرو هستیم، صحنه ای که نیروهای انتظامی و امنیتی ایثارگرانه برای سلامت جامعه جان خود را تقدیم می کنند و بزرگداشت ایثارگری هایی که در عرصه مبارزه، درمان و پیشگیری از مصرف مواد مخدر صورت می گیرد نباید با یک سری کارهای سمبلیک همراه شود.
«محمدعلی طالبی» افزود: باید به سمت کارها و برنامه های اثرگذاری حرکت کنیم که بتواند علاوه بر کمک به بهبودی هر چه بهتر جامعه، مخاطبان خاص خودش را  پیدا کند و اثرگذاری خوبی نیز به همراه داشته باشد.
طالبی ادامه داد: انتقادی نسبت به فعالیت های مختلف در استان بیان می شود و اینکه استان یزد خرد شده ترین پروژه ها را در اعتبارات اجتماعی دارد که بخشی از آن نیز در حوزه مبارزه با  مواد مخدر است.
وی خاطرنشان کرد: ضعف اساسی در استان این است که وقتی اعتباری جذب می شود به صورت خرد در دستگاه ها، سازمان های مردم نهاد و برنامه های مختلف به کارگرفته می شود و اتفاق همه گیر و فعالیت خاصی نمی تواند در پس خرد شدن این اعتبارات ‌انجام شود.
معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: ضرورت دارد پروژه ها و طرح های مشخص و هدفمندی  با مشارکت تمام دستگاه ها تعریف شده و درجایگاه برنامه ریزی و اجرایی به سمت و سوئی حرکت کنیم که میزان اثربخشی آن نیز قابل ارزیابی باشد.
طالبی افزود: در زمینه مبارزه با مواد مخدر مخاطب شناسی از اهمیت بالایی برخوردار است که متاسفانه بین هدف  برخی برنامه ها با مخاطب مورد انتظار تناسب وجود ندارد و باید برای مخاطبان خاص و با محوریت دستگاه های تخصصی برنامه تعریف و اجرا کنیم.
وی یادآور شد:در برنامه های گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر در استان گروه های هدفی چون کارگران، اصناف ، خانواده ها و مخاطبان جوان و نوجوان نیز مورد توجه ویژه قرار گیرند و نقش روشنگرانه تولید محتوا در فضای مجازی نیز به کار گرفته شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه فعالیت یک ساله در شورای مبارزه با مواد مخدر استان باید در هفته گرامیداشت این موضوع نمود پیدا کند، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مردمی شدن مبارزه با مواد مخدر مشارکت و همکاری نهادها و تشکل های غیر دولتی استان نیز نیازمند توجه بیشتر است.
گفتنی است دراین جلسه برنامه های مربوط به هفته مبارزه با  مواد مخدر در استان ارائه شد و مورد تبادل نظر و هم اندیشی اعضای این شورا قرار گرفت.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..