معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

استان یزد ظرفیت تبدیل شدن به الگوی اجتماعی سازی سلامت در کشور را دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در مجمع سلامت شهرستان یزد با بیان اینکه حجم بالایی از مشارکت های مورد انتظار مردم می تواند توسط شهرداری ها سامان یابد، ‌گفت: استان یزد از ظرفیت تبدیل شدن به الگوی اجتماعی سازی سلامت در کشور برخوردار است.

به گزارش یزدی نیوزمجمع سلامت شهرستان یزد با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار،‌ فرماندار یزد و اعضای این مجمع در فرمانداری یزد برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این نشست بیان کرد: خوشبختانه رویکرد اجتماعی سازی موضوع سلامت به عنوان یک راهبرد در سیاست ها و برنامه های دولت تدبیر و امید درحال پیگیری است و از سوی وزارت بهداشت نیز اقدامات خوبی در چند سال گذشته مبتنی بر این موضوع صورت گرفته است.
«محمدعلی طالبی» افزود: امروزه موضوع سلامت از مولفه های مختلفی متاثر است زیرا از یک سو بستر سلامت، حاصل تلاش و مسئولیت پذیری دستگاه های مختلف است ‌و از سوی دیگر مشکلات می تواند ناشی از کم کاری و یا ضعف بخش های گوناگون باشد.
طالبی ادامه داد: وقتی از مجمع سلامت استان صحبت می کنیم یعنی می خواهیم تمام ظرفیت ها را به خدمت بگیریم و از طرفی در این جریان نقش مردم به عنوان عامل اصلی باید به بازی گرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از برنامه ها فضای مشارکت را برای مردم فراهم نکرده ایم و به دید رقیب به آنها نگاه شده است اما در موضوع اجتماعی شدن سلامت باید زمینه مشارکت مردم را در قالب سمن ها فراهم کنیم و در این رابطه تجربه های خوبی را برای استان شاهد بوده ایم.
معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: در نقاط مختلف دنیا ، بخش سلامت زیر مجموعه شهرداری ها و شوراها فعالیت می کند، اگر چنین شرایطی در کشور فراهم نیست حداقل این انتظار می رود که ‌این نهادها سهم بسزایی در حوزه سلامت ایفا کنند زیرا حجم بالایی از مشارکت های مورد انتظار مردم می تواند توسط شهرداری ها سامان یابد.
طالبی در پایان سخنان خود بیان کرد: استان یزد ظرفیت تبدیل شدن به الگوی اجتماعی سازی سلامت در کشور را دارد و درحال حاضر نیز یزد بر اساس شاخص های سلامت در ردیف بهترین های کشور محسوب می شود پس با تکیه براین پتانسیل می توانیم نقش آفرینی های ارزشمند دیگری را نیز در این حوزه شاهد باشیم.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..