سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد:

علت واژگونی اتوبوس در محور یزد ـ کرمان عدم تعادل راننده اعلام شد

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد، علت واژگونی اتوبوس در محور یزد ـ کرمان را ناتوانی در کنترل خودرو توسط راننده اعلام کرد.

به گزارش یزدی نیوزسعید برازنده مقدم  با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس که در ساعت ۲۲:۱۱ هشتم خردادماه در کیلومتر ۵۰ جاده یزد ـ کرمان اتفاق افتاد، اظهار داشت: در این حادثه که از طریق مدیریت راه‌ها اطلاع رسانی شد، اتوبوس از جاده منحرف شده و واژگون شد که تعدادی از مسافران زخمی و سه نفر نیز فوت شدند.

 
وی بیان کرد: پس از وقوع این حادثه، بلافاصله مرکز مدیریت راه‌ها به گشت راهداری محور مهریز به کرمان اطلاع دادند که در محل حاضر شوند و تیم کارشناسی راهداری و معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اورژانس، پلیس و عوامل خدمات رسانی بلافاصله در محل حضور یافتند.
 
برازنده مقدم با اشاره به اینکه قبل از ساعت ۲۴ همان شب، علائمی که در اثر این واژگونی از بین رفته بود، احیا شد، افزود: امدادرسانان نیز مجروحان را به بیمارستان منتقل کردند که برخی سرپایی مداوا و سه نفر نیز در بیمارستان بستری شدند.
 
وی ادامه داد: تیم کارشناسی با بررسی اولیه علت حادثه را بر اساس شواهد موجود، عدم تعادل راننده در رانندگی و کنترل خودرو و انحراف به سمت راست جاده اعلام کرد و افزود: پس از اینکه اتوبوس از جاده منحرف شده بود، در نزدیکی پل واژگون شد که در اثر آن سه نفر در صحنه حادثه فوت کردند.
 
برازنده مقدم خاطرنشان کرد: مقرر شد جلسه بررسی جدی‌تر توسط پلیس راه و اداره راهداری انجام شود و نتیجه توسط پلیس اعلام خواهد شد.
 
سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد به رانندگان توصیه کرد: در هنگام بارندگی با سرعت مطمئنه حرکت کنند و در انحراف به چپ یا راست با در نظر داشتن همه مسائل ایمنی، اقدام به تغییر مسیر کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..