مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد تأکید کرد:

لزوم نهادین کردن فعالیت‌های هنری در فضای زندان

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان یزد، گفت: در فضای زندان نیز همچون جامعه هر چه در قالب هنر فعالیتهای خود را انجام دهیم، اثرگذاری بیشتری خواهیم داشت.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام «مصطفی گرجی» در جریان دیدار با مسئول زندان مرکزی استان، اظهار کرد: امروز ما باید نگاه افراد در بیرون از زندان را نسبت به زندانیان و زندان ترمیم کنیم، زیرا بسیاری از فعالیت های فرهنگی مناسب در زندان انجام می شود که ممکن است در جامعه متفاوت باشد.

 
وی افزود: ما در بحث های مختلف شاهد حضور زندانیان هستیم و به نوعی فعالیت های فرهنگی و هنری را دنبال می کنند که این را با توجه به محدودیت ها نمی توان به جامعه منعکس کنیم.
 
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد گفت: باتوجه به تصویب اساسنامه بعد از ربع قرن تلاش، ما شاهد تشکیلات منظم و ساختارمند شده ایم که این نقطه قوتی برای ما است.
 
گرجی تصریح کرد: بیانیه ماموریت ما بر اساس کودک و نوجوان و خانوادهاست و کانون های فرهنگی و هنری نیز بایستی قالب هایی داشته باشد تا بر اساس جامعه ای که در آن هستیم فعالیت کنند.
 
این مقام مسئول ادامه داد: در فضای زندان نیز همچون جامعه هر چه در قالب هنر فعالیت های خود را انجام دهیم، اثرگذاری بیشتری خواهیم داشت.
 
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد اظهار کرد: ما با نهادهای مختلف تفاهم نامه های مختلفی بسته ایم که میتوانیم بسیاری از فعالیت های خود را در این قالب ها انجام دهیم و این فرصتی بسیار مناسب برای کانون ها است.
 
«محمدرضا رفیعی‌زاده» معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان های استان یزد در این نشست گفت: فرآیند کار ما در سازمان غیر از نگهداری، اصلاح و تربیت است و خوشبختانه در استان یزد نیز برنامه های متفاوتی در این زمینه تدارک دیده شده که نتایج خوبی نیز در پی داشته است.
 
وی افزود: بیشتری اولویت ما در زندان مبنی بر برنامه های فرهنگی و اصلاحی است که یکی از این برنامه ها نماز است و شعار سازمان ما نیز مبنی بر فعالیت ها در این راستا است.
 
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ما در زندان استان یزد برنامه های مختلفی از جمله نماز، آموزش و سواد آموزی، نهضت و دانشگاه داریم که سعی شده است تا افراد در زندان به نوعی در راستای اصلاح و تربیت مناسب و احیا گام بردارند.
 
رفیعی زاده تصریح کرد: ما در زندان های استان یزد دارای ۴ کانون هستیم که سه مورد از آنها در زندان ها و یکی از آنها در اداره کل است.
 
وی گفت: ما در زندان مرکزی یزد اقدامات بسیار زیادی را در زمینه فرهنگی داشته ایم اما متاسفانه با توجه به محدودیت ها نمیتوانیم در جامعه انعکاس دهیم.
 
معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان های استان یزد بیان کرد: ما در زندان های استان یزد تعداد ۷۰۰ حافظ قرآن کریم داریم که این به عنوان یکی از فعالیت های فرهنگی ما است. 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..