مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مطرح کرد:

‌‌‌ضرورت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در راستای رشد اقتصادی روستاها

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد در نشست کمیته نظارت بر تسهیلات دهیاری ها ایجاد زیرساخت‌ها و فراهم نمودن امکانات گردشگری در راستای رشد اقتصادی روستاها را امری ضروری دانست.

به گزارش یزدی نیوزنشست کمیته نظارت بر تسهیلات دهیاری‌ها به ریاست مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و با حضور بخشداران بخش مرکزی تفت و مروست و دیگر کارشناسان این کمیته در دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در این نشست ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک سالروز میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی کم‌بهره به طرح‌های درآمدزایی دهیاری‌ها در راستای دست یابی به خوداتکایی و استقلال مالی دهیاری‌ها و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در مناطق روستایی کشور، واگذاری ون‌های گردشگری را یکی از نمونه‌های این تسهیلات عنوان و بر لزوم مدیریت یکپارچه و منسجم در عملکرد ون‌های گردشگری در جهت بهبود خدمت‌رسانی به مردم و گردشگران تأکید کرد.
«محمد یارمند» با بیان اهمیت موضوع توسعه و ارتقای گردشگری در روستاها و تأثیر آن بر رشد اقتصاد روستایی افزود: وجود پتانسیل‌های خاص گردشگری در روستاها و همچنین ثبت شهر یزد به عنوان شهر میراث جهانی، افزایش چشمگیر گردشگران داخلی و خارجی را به دنبال خواهد داشت و این موضوع ضرورت ایجاد زیرساخت‌ها و فراهم نمودن امکانات گردشگری را ‌بیش از پیش مشخص می‌کند.
در این نشست با توجه به نظر اکثریت اعضا مقرر گردید به منظور استفاده بهینه از ون‌های گردشگری، رایزنی و مذاکره با دفاتر گردشگری فعال توسط اتحادیه تعاونی دهیاری‌های استان انجام شود.
همچنین مصوب گردید قابلیت‌های گردشگری و اقامتی روستاهای استان از سوی بخشداران احصا و در اختیار تمامی دهیاران استان قرار گیرد.
پیگیری و ارائه پیشنهادات لازم درخصوص ایجاد ساز و کارهای مدیریت متمرکز گردشگری روستایی از سوی اتحادیه تعاونی دهیاری‌های استان از دیگر مصوبات این نشست بود.
گفتنی است در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارشی جامع از قابلیت‌های گردشگری و اقامتی روستاهای بخش‌های مرکزی تفت و مروست، اعضای کمیته به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص طرح‌های اشتغال زایی و سرمایه‌گذاری روستایی از جمله ون‌های گردشگری پرداختند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..