ایجاد دسترسی عمومی به اطلاعات تولید و تجارت

مدیر کل دفتر آمار و فرآوری داده‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت از راه‌اندازی پایگاه ظرفیت‌های تولید و تجارت خبر داده است.

به گزارش یزدی نیوز پایگاه ظرفیت‌های تولید و تجارت شامل داده‌های مرتبط با مجوز فعالیت‌های بخش‌های صنعت، معدن و تجارت است که بر اساس سیاست‌هایی در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد . 

 
این سیاست‌ها شامل سیاست‌های کلی نظام به ویژه سیاست‌های نظام اداری «ابلاغی مقام معظم رهبری»، منشور حقوق شهروندی، قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و آیین‌نامه‌های مرتبط با قانون، سیاست‌های کلان دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای شفاف‌سازی اطلاعات و سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف این حوزه بر اساس اطلاع از وضعیت و ظرفیت‌های موجود است . 
 
سابقاً عموم مردم برای دستیابی به این اطلاعات، نیاز به مراجعه حضوری به بخش‌های مختلف وزارت در سطح ستاد یا سازمان‌های استانی داشتند و بخشی از اطلاعات نیز به صورت مستقل در هر سامانه تخصصی وزارت قابل دسترس بود ولی برای شفاف سازی و تسهیل دسترسی به اطلاعات، پایگاه ظرفیت‌های تولید و تجارت به صورت داده‌های تجمیع شده کلیه بخش‌ها در پورتال وزارت راه‌اندازی شده و قابلیت دسترسی به اطلاعات بدون مراجعه و حضور در بخش‌های مختلف وزارت، برای عموم ذینفعان فراهم شده است . 
 
گفتنی است، اطلاعات با توجه به گستردگی آنها در بازه‌های زمانی کوتاه مدت(ترجیحاً ماهانه) به روز شده و فایل‌ها جایگزین می‌شوند . 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..