معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار:‌

برای فعالیت شرکت های دانش بنیان در بهره مندی از انرژی های پاک زمینه سازی شود/ یزد نقطه طلایی انرژی خورشیدی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد به ضرورت زمینه سازی و توجه بر فعالیت شرکت های دانش بنیان، بخش خصوصی و جوانان در توسعه و بهره مندی استان از انرژی های پاک اشاره کرد و استان یزد را نقطه طلایی انرژی خورشیدی دانست.

به گزارش یزدی نیوزنشست اتاق فکر انرژی خورشیدی یزد با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد ، مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط،صاحب نظران و فعالان این حوزه در سالن شهید موحدین تشکیل شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این جلسه عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه، الزام جدی وجود دارد که ٢٠ درصد انرژی کشور از منابع انرژی های تجدید پذیر و پاک که محور آن انرژی خورشیدی می باشد، تامین شود.
«علی زینی وند» افزود: درکشور ما سه برابر میانگین دنیا از انرژی های فسیلی استفاده می شود که این منابع نیز در آینده رو به پایان بوده و تجدید آن ها به آسانی امکان پذیر نمی باشد و موارد زیست محیطی ذهن را به سمت حساسیت نسبت به این موضوع پیش می برد.
زینی وند گفت: از طرف دیگر الزامات جهانی نیز وجود دارد که بر اساس توافق های صورت گرفته‌‌‌،‌ دنیا ملزم است اکثریت مصرف خود را به سمت انرژی های پاک هدایت کند.
وی یادآور شد: از سوی دیگر بهره مندی از انرژی های پاک در مقایسه با سایر منابع انرژی هزینه کمتری با تناسب یک سوم نسبت به سایر منابع انرژی دارد و تمام این مولفه های ذکر شده در کنار یکدیگر ما را به این نتیجه می رساند که باید به سمت استفاده از منابع تجدید پذیرانرژی حرکت کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بیان کرد: استان کویری یزد با توجه به سختی های طبیعی که با آن روبرو می باشد از نظرسازگاری با محیط بی نظیر عمل کرده است و همین امر باعث شده این میراث گرانبها مورد توجه و ثبت جهانی قرار گیرد.
زینی وند استان یزد را نقطه طلایی انرژی خورشیدی دانست و ادامه داد: باید برنامه های پراکنده به صورت هدفمند و انسجام یافته با تاکید بر نقش آفرینی شرکت های دانش بنیان،جوانان و بخش خصوصی در توسعه و بهره مندی مناسب از انرژی های تجدید پذیر در استان جهت دهی و اجرایی شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در پایان سخنان خود گفت: تشکیل دبیرخانه سیاست گذاری و هماهنگی انرژی خورشیدی در استان به تجمیع برنامه ها و ساماندهی فعالیت ها در مسیر توسعه بهره مندی از انرژی های پاک کمک می کند و فرآیندهای تسهیل گر دراین زمینه را با هدف کارآمدی هر چه بیشتر نیز دنبال خواهیم کرد.
 
 
 
منبع:استانداری یزد
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..