استاندار یزد:

همه ظرفیت‌ها برای سرمایه گذاری در استان فراهم شده است

استاندار یزد در نشست مشترک با هیئت روسی که برای سرمایه گذاری در معادن یزد اعلام آمادگی کردند، گفت: همه ظرفیت‌ها برای سرمایه گذاری در استان یزد فراهم شده است .

به گزارش یزدی نیوز«محمود زمانی‌قمی» در جریان دیدار با اعضای هیئت مدیره و تعدادی از کارشناسان یک شرکت روسی که در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان برگزار شد، اظهار کرد: کشور روسیه در شرایط سخت تحریم، در کنار جمهوری اسلامی ایران قرار داشت و به عنوان یک دوست به ما کمک کرد .

 
وی افزود: روابط دو کشور با رعایت حقوق طرفین در حال گسترش است و با توجه به نیاز روس‌ها به بازار ایران و علاقه‌مندی ایرانی‌ها به این رابطه، عامل رشد، توسعه و ارتباطات میان دو کشور درحال افزایش است .
 
استاندار یزد با بیان این‌که همراهی و دوستی روسها در حوزه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی و معدنی جای قدردانی دارد، درباره ظرفیت‌های استان یزد، گفت: استان ما ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش‌های صنعت و معدن دارد به گونه‌ای که متنوع ترین استان ایران در بخش معدن محسوب می‌شود .
 
زمانی قمی تصریح کرد: مواد اولیه بسیاری از واحدهای فولاد کشور از معادن این استان تأمین می‌شود ضمن آنکه ۵۰ درصد سنگ آهن ایران، ۵۰ درصد کاشی و سرامیک ، ۲۷ درصد تولیدات نساجی و ۱۵ درصد تولید فولاد ایران متعلق به استان یزد است .
 
وی با اشاره به این‌که یزد، با همت ترین و مهمان نوازترین مردم ایران را در خود جای داده است، گفت: یزدی ها از نخستین صنعتگران و هنرمندان ایرانی بوده و تمدنی را پایه گذاری کردند که به عنوان اولین شهر خشتی جهان در یونسکو ثبت شده است .
 
این مقام مسئول در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: همه ظرفیت ها برای سرمایه گذاری در استان فراهم شده است، همه چیز برای استقبال از سرمایه گذاران روسی  در تمام بخش ها وجود دارد و به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید در این استان ،آمادگی همکاری با هُلدینگ بزرگ روسی در زمینه تبادل تکنولوژی های جدید و سایر بخش ها را داریم .
 
«قربانف سرگو» معاون مدیرعامل و عضو هیئت مدیره هلدینگ «یو ام ام سی» نیز در این نشست گفت: هُلدینگ ummc شامل ۴۰ شرکت زیرمجموعه و بزرگترین شرکت معدنی روسیه است که حدود ۲ درصد روی، یک و نیم درصد مس دنیا، ۵۰ درصد تولید سرب و ۴۰ درصد تولید روی روسیه را در اختیار دارد .
 
وی افزود: این مجموعه سالانه ۷۰ میلیارد یورو گردش مالی دارد و می تواند در بخش های مختلف بویژه معادن یزد سرمایه گذاری کند و برای شروع کار ، آماده سرمایه گذاری در معدن سرب و روی مهدی آباد مهریز است .
 
این فعال اقتصادی روسیه تصریح کرد: آمادگی داریم تا در حوزه مدیریت ، سرمایه گذاری ، تولید و پیش خرید محصول در ایران و یزد فعالیت جدی داشته باشیم .
 
 
 
منبع:ایسنایزد
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..