مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری یزد تأکید کرد:

لزوم تهیه و تدوین طرح آمایش عشایر در استان یزد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد،‌گفت: تهیه و تدوین طرح آمایش عشایر استان نقش مهمی در دستیابی به استراتژی موردنیاز در مسیر توسعه عشایر استان ایفا می کند.

به گزارش یزدی نیوز«محمد یارمند» در نشست شورای عشایری استان با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قشر عشایر و تولیدات و اقدامات مناسب عشایر در راستای اقتصاد مقاومتی و مورد تأکید مقام معظم رهبری، نقش عشایر به عنوان مولّد محصولات دامی نظیر گوشت و تولید بیش از ۲۰ درصد انواع محصولات لبنی استان را بسیار موثر دانست و گفت: این وظیفه شورای عشایری استان را دوچندان می‌کند که با حمایت  اینگونه ظرفیت‌ها آن را در سطح گسترده‌تری توسعه دهد .

 
وی با اشاره به این‌که جمعیت حدواً هفت هزار نفری عشایر استان با کمترین انتظار بیشترین فعالیت را دارند، خواستار توجه هر چه بیشتر ادارات و دستگاههای مسئول در امور عشایر شد و افزود: همه ادارات و نهادها باید با هماهنگی و ارتباط هر چه بیشتر در جهت رفع مشکلات عشایر استان تلاش کنند و این قشر زحمتکش جامعه را یاری نمایند .
 
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در بخش دیگری از سخنان خود ارتقای دفتر امور عشایر به اداره امور عشایر را اتفاقی شایسته برای استان دانست و ضمن تقدیر و تشکر از «حسن زارع» به عنوان رئیس اداره امور عشایر، گفت: سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در جهت ساماندهی عشایر، حفظ کوچ‌راه‌ها و ایل‌راه‌ها، تخصیص تسهیلات موردنیاز در جهت اشتغال پایدار، خرید دام و علوفه مورد نیاز آنها و تأمین بازار فروش محصولات دامی عشایر، تأمین آب شُرب عشایر، سوادآموزی و حفظ حریم مراتع از جمله وظایف شورای عشایری استان می‌باشد .
 
وی همچنین خواستار تهیه و تدوین طرح آمایش عشایر استان شد و انجام این‌کار را دستیابی به استراتژی موردنیاز در مسیر توسعه عشایر استان دانست .
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..