رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد تأکید کرد:

لزوم انتشار کالبد و فرهنگ یزد به عنوان میراثی جهانی

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد با اشاره به برگزاری دومین دوره کتاب سال استان یزد، گفت: کالبد و فرهنگ یزد که میراثی جهانی است باید در سطح جهانی انتشار یابد .

به گزارش یزدی نیوز«ونوس عامری»  با بیان این‌که کتاب ارزشمندترین گنجینه مفاهیم فرهنگی است،‌ اظهار کرد: کتاب یک محتوای فرهنگی عمیق و گسترده است و پیرامون هرموضوعی که بپردازد می تواند به بهترین وجه ممکن انتقال دهنده مفاهیم آن باشد .

 
وی با اشاره به حمایت شورای شهر از رویدادهای فرهنگی مرتبط با کتاب، افزود: در نظر شورای شهر کتابخوانی و گسترش و ایجاد زیرساخت های آن بسیار با اهمیت است .
 
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر این‌که افزایش سرانه مطالعه شهروندان در اولویت شورای شهر یزد قرار دارد،‌گفت: شورای شهر هم از نظر سخت افزاری و هم از نظر نرم افزاری از رویدادهای فرهنگی مرتبط با کتاب حمایت می‌کند .
 
عامری برگزاری دومین دوره کتاب سال استان یزد را موثر عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری این رویداد فرهنگی در معرفی و تبیین فرهنگ یزد تاثیر بسیار عمیقی دارد؛ این‌که شهروندان به گرد هم آیند و پیرامون کتبی با محتوای یزد یا با نوشته و انتشار نویسندگان و ناشران یزدی صحبت کنند می‌تواند ارزش‌های عمیق فرهنگی را مجددا احیا کند .
 
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم این رویداد عظیم فرهنگی سال به سال گسترده تر برگزار شود و کتاب‌هایی که برگزیده می شوند در سطح ملی مطرح و ترجمه شده آن در سطح جهانی انتشار یابند تا یزدی که هم کالبد و هم فرهنگ آن میراث جهانی است هرچه بهتر به دنیا معرفی شود .
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..