دبیر علمی دومین دوره کتاب سال استان یزد:

مهلت ارسال اثر به دومین دوره کتاب سال یزد پایان یافت

دبیر علمی دومین دوره کتاب سال استان یزد با اشاره به تمدید مهلت ارسال اثر برای گزینش و پذیرش تا پنجم خرداد ماه گفت: از امروز مهلت ارسال اثر به دومین دوره کتاب سال یزد پایان یافت.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام دکتر شهاب الدین وحیدی با اشاره به برگزاری موفق نخستین دوره کتاب سال یزد در سال ۹۴ اظهار داشت: دوره دوم تیرماه همزمان با سالروز شهادت شهید صدوقی و روز قلم در یزد برگزار می شود.

 
وی با اشاره به تمدید مهلت ارسال اثر برای گزینش و پذیرش ادامه داد: با پایان مهلت ارسال آثار، آثار ارسالی به مرحله داوری می رسد و کتابها داوری شده و روز ۱۴ تیرماه برای اعلام اسامی برندگان در نظر گرفته شده است.
 
دبیر علمی دومین دوره کتاب سال استان یزد با بیان اینکه برای پذیرش و داوری آثار شرایطی در نظر گرفته شده که لازم است مورد توجه قرار گیرد اضافه کرد: کتاب ها برای پذیرش و داوری باید یکی از سه شرط در نظر گرفته شده را دارا باشد در غیر اینصورت از مرحله پذیرش و داوری حذف خواهند شد.
 
وی­ با بیان اینکه کتاب سال یزد ویژه این استان است و آثار باید در این زمینه باشد عنوان کرد: شرط داوری و پذیرش آثار، انتشار و چاپ کتاب توسط ناشر یزدی است یا اینکه موضوع کتاب باید درباره یزد باشد.
 
حجت الاسلام وحیدی تصریح کرد: در صورتی که اثر ارسال شده به دومین دوره کتاب سال یزد دارای این دو شرط نباشد لازم است حتما از سوی نویسنده یزدی نوشته شده باشد تا مورد پذیرش و داوری قرار گیرد.
 
وی درادامه با اشاره به اینکه آثار باید در ده گروه اعلام شده باشند اظهار داشت: از جمله مهمترین ویژگی و تفاوتی که برگزاری این دوره با دوره قبل دارد انتخاب ناشر برتر استانی برای نخستین بار است.
 
دبیر علمی دومین دوره کتاب سال استان یزد اظهار داشت: همچنین در این دوره در هر گروه یک کتاب برگزیده خواهیم داشت.
 
وی مهمترین هدف این دوره را شناسایی و معرفی کتاب های برتر، کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب، معرفی و توسعه هویت فرهنگی، حمایت از ناشران، نویسندگان و پدیدآورندگان اعلام کرد.
 
 دبیرخانه دومین دوره کتاب سال استان یزد در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و اقع شده و تارنمای اینترنتی www.yazdaward.ir باهدف اطلاع رسانی کتاب سال استان یزد راه اندازی شده است.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..