باید در فعالیت‌های فرهنگی مساجد از ظرفیت نسل جوان استفاده شود

مدیر حوزه‌های علمیه استان یزد با بیان اینکه باید در فعالیت‌های فرهنگی مساجد از ظرفیت نسل جوان استفاده شود گفت: فعالیت‌های هنری طلاب یزدی در این سال‌ها با پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام والمسلمین محمد شمس، مدیر حوزه‌های علمیه استان یزد در نشستی با حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد که در مرکز مدیریت حوزه علمیه یزد برگزار شد با بیان اینکه رویکرد آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور احیای مساجد است اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی حوزه‌های علمیه مساجد هستند که ان‌شاءالله در آینده به ازای هر هزار نفر یک‌یک مسجد فعال وجود داشته باشد.

 
عضو شورای حوزه علمیه یزد با تأکید بر اینکه مساجد جایگاه حل و فصل بسیاری از مشکلات و مسائل در جامعه است افزود: برای این کار نیازمند هم افزایی و همکاری دستگاه‌های فرهنگی هستیم که بتوانیم کارکرد اصلی مساجد را احیا کنیم.
 
وی جذب جوانان به مساجد را از دیگر اولویت‌هایی دانست که باید مورد توجه نهادهای فرهنگی قرار گیرد اضافه کرد: اجرای فعالیت‌های جذاب و مورد نظر جوانان یکی از کارهایی است که در این راستا می‌تواند انجام گیرد.
 
شمس با اشاره به فعالیت‌های هنری طلاب استان یزد گفت: طلاب استان یزد در این سال‌ها در زمینه‌های مختلف هنری اعم از نویسندگی، کارگردانی، تئاتر، شعر و غیره فعالیت‌های چشمگیری دارند و در برخی از مسابقات استانی هم حائز رتبه‌های برتر شدند که نشان از ظرفیت بسیار خوب در این زمینه است.
 
مدیر حوزه‌های علمیه استان یزد افزود: باید تمام سعی و تلاش خود را بکار بگیریم تا بتوانیم از ظرفیت‌های هنری حوزه‌های علمیه در راستای ارائه آموزه‌های دینی به مردم و نسل جوان استفاده شود.
 
عضو شورای حوزه علمیه یزد در پایان با بیان اینکه فضای مساجد باید به نحوی باشد که جوانان جذب شوند تصریح کرد: در فعالیت‌های فرهنگی که در مساجد انجام می‌گیرد می‌توان از ظرفیت‌های جوانان به خوبی استفاده کرد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..