چهارمین جشنواره گلابگیری در باغ جهانی پهلوانپور مهریز برگزار شد

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهریز، با بیان این‌که مراسم گلابگیری شهرستان مهریز آیینی هزار ساله است، گفت: چهارمین جشنواره گلابگیری در باغ جهانی پهلوانپور مهریز برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز«علی‌اصغر صمدیانی» با اشاره به قدمت هفت هزار ساله کاشت گل محمدی در ایران، اظهار کرد: مراسم گلابگیری در شهرستان مهریز آیینی هزار ساله دارد که تغییرات آن در طول زمان بسیار جزئی است.

 
وی با بیان این‌که چهارمین جشنواره ملی گل و گلاب شهرستان مهریز به مناسبت گرامی داشت هفته میراث فرهنگی در باغ جهانی پهلوانپور برگزار شد، افزود: با انجام این جشنواره، روش های سنتی گلابگیری برای بازدید مردم به نمایش گذاشته شد.
 
سرپرست اداره میراث فرهنگی مهریز، با اشاره به این که جشنواره گلابگیری هر ساله با همکاری پایگاه جهانی باغ پهلوانپور مهریز برگزار می شود، خاطرنشان کرد: باغ پهلوان پور مربوط به اواخر دوره قاجار می باشد که در محله مزویر آباد شهرستان مهریز واقع شده است.
 
این مقام مسئول در پایان با بیان این‌که برداشت گل سرخ محمدی در شهرستان مهریز همه ساله از اواخر فروردین ماه آغاز و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد، گفت: روستای ییلاقی منشاد در بخش مرکزی مهریز از مناطق مهم برداشت گل محمدی، تولید گلاب و انواع عرقیجات استان یزد محسوب می‌شود.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..