رییس شورای شهر یزد:

ارتقای سطح سرانه مطالعه اولویت‌های جدی شورای شهر یزد است

رییس شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که آیین کتاب سال یزد بر رونق فرهنگی استان می‌افزاید و سبب گسترش کتاب و فرهنگ کتابخوانی می‌شود،‌گفت: ارتقای سطح سرانه مطالعه در استان در دستور کار کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد قرارگرفته است.

به گزارش یزدی نیوز«غلامعلی سفید» ، برگزاری دومین دوره کتاب سال استان را حرکتی ارزشمند دانست و بیان کرد:‌ برگزاری نمایشگاه و جلسات نقد کتاب با حضور نویسندگان، جلسات خلاصه نویسی و مسابقات مرتبط با کتاب از جمله برنامه‌های در دستور کار شورای اسلامی شهر یزد است.

 
وی با اشاره به توجه شورای اسلامی شهر یزد به موضوع کتاب و کتابخوانی، افزود: یکی از اولین مصوبات کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد تدوین برنامه‌هایی جهت ارتقا سطح سرانه مطالعه استان یزد بوده است.
 
رییس شورای شهر یزد، گفت: برگزاری کتاب سال استان یزد حرکتی عظیم است که خانه فرهنگ صدوق و بیت شریف صدوقی(ره) در ادامه خدمات فرهنگی خود به استان یزد در دستور کار قرار داده است.
 
سفید در ادامه با بیان این‌که گسترش کتاب و فرهنگ کتابخوانی نقش مهمی در رونق فرهنگی استان ایفا می‌کند، تصریح کرد: شورای شهر یزد دست یاری به سمت همه افرادی که در زمینه ایجاد فضای فرهنگی شهر تلاش می‌کنند، دراز می‌کند .
 
این مقام مسئول در پایان با دعوت از نویسندگان یزدی به شرکت در دومین دوره کتاب سال استان یزد، خاطرنشان کرد: دعوت از نویسندگان خوشنام و بزرگ یزدی باید مورد توجه این دوره از کتاب سال قرار گیرد تا مردم شریف استان بیش از پیش این سرمایه‌های ارزشمند و چهره‌های ماندگار استان را بشناسند و جوانان نیز بتوانند با تقویت روحیه خودباوری خود به این جایگاه‌های ارزشمند دست یابند .
 
گفتنی است؛ دومین دوره کتاب سال یزد بر اساس آیین نامه مصوب شده و با همکاری خانه فرهنگ صدوقی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در تیرماه سال ۹۷ برگزار می‌شود. 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..