مدیر کل ارشاد یزد خبر داد؛

برنامه‌ریزی در مسیر برگزاری جشنواره سینمای آیینی با نگاه ویژه به آیین‌های رضوی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با تاکید بر این که باید باید در عرصه سینمای رضوی، نگاه آزاداندیشانه‌ای را حاکم کرد، گفت: تصمیم داریم که جشنواره رضوی را در دوره های آینده با عنوان جشنواره سینمای آیینی و با نگاه ویژه به آیین‌های رضوی طراحی کنیم.

به گزارش یزدی نیوز«مجید جوادیان زاده» در نشستی پیرامون برگزاری چند دوره موفق جشنواره فیلم کوتاه رضوی در استان، بیان کرد:خوشبختانه ظرفیت‌های فرهنگی یزد بسیار هستند و مراودات اقتصادی و فرهنگی یزد و خراسان از گذشته‌های دور در جریان بوده است و بسیاری از هنرمندان و اندیشمندانی که امروزه خراسانی شناخته می‌شوند، ریشه در فرهنگ یزد دارند و از منظر اصل و نسب یزدی محسوب می‌شوند. 

 
وی افزود: بسیاری از این افراد فرهنگ یزدی را با فرهنگ رضوی درهم آمیخته‌اند و آن را دست‌مایه آفرینش فرهنگی و فکری خود قرار داده‌اند و از سوی دیگر ثبت جهانی یزد افق‌های فراملی بر جهان فرهنگی یزد گشوده‌اند که می‌تواند فرصت مناسبی برای رویدادهای فرهنگی و هنری یزد از جمله جشنواره فیلم رضوی باشند. 
 
جوادیان زاده اظهار کرد: اگر چه امروز در عرصه هنر مدرن فرم اهمیت بیشتری نسبت به محتوا و موضوع پیدا کرده است اما هنر ایرانی از گذشته با مضمون و شکل در کنار هم شناخته می شده است. 
 
وی یادآور شد: اساساً هنر ایرانی در آن بوده که محتوا و موضوع را در بهترین صورت‌بندی فرهنگی و  هنری ارائه  کند و در عرصه هنر مضامینی چون فرهنگ و اندیشه رضوی یک فرصت مناسب برای اشکال هنری است. 
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان معتقد است باید در عرصه سینمای رضوی نگاه آزاداندیشانه‌ای را حاکم کرد زیرا ماموریت هنر ارسال پیام‌های مستقیم و بی‌واسطه نیست بلکه واکاوی و بازپرسی جنبه‌های مختلف یک واقعیت است. 
 
جوادیان زاده در پایان گفت: البته با توجه به استحکام و تنوع آیین‌های مذهبی در یزد تصمیمی داریم که جشنواره رضوی را در دوره های آینده با عنوان جشنواره سینمای آیینی و با نگاه ویژه به آیین‌های رضوی طراحی کنیم که این تمهید می‌تواند عرصه خلاقیت‌های هنری را وسعت بخشد و فضای فکری حاکم بر فیلمسازان را گسترش دهد.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..