دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد:

توجه به آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در راستای اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر / ۱۴۵ مرکز درمانی اعتیاد در استان فعالیت دارند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد از فعالیت 145 مرکز درمانی اعتیاد در استان خبر داد و بیان کرد: با توجه به آسیب های متعدد برآمده از اعتیاد،ضروریست آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در راستای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوز به منظور افزایش همکاری و مشارکت شهرداری و شورای شهر یزد در راستای اثربخشی هر چه بیشتر برنامه های مبارزه با مواد مخدر، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در جلسه هم اندیشی و برنامه ریزی پیرامون این موضوع در شورای اسلامی شهر یزد حضور یافت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد در این جلسه  اظهار داشت: امروزه در کنار سه تهدید جهانی فقر، نابودی محیط زیست و تهدیدات هسته ای، موضوع مواد مخدر و روان گردان به عنوان تهدید چهارم اجتماعی مطرح شده است و سود سرشار قاچاق مواد مخدر سبب شده تجارت غیرقانونی آن بعد از تجارت های غیر قانونی نفت، اسلحه و توریسم جایگاه ویژه ای به خود اختصاص دهد.
« سیدمصطفی کرباسی» با بیان اینکه کشور ما به دلیل موقعیت ویژه و حساس در منطقه، در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد افزود: افغانستان به عنوان بزرگترین کشور تولید کننده مواد مخدر سنتی در همسایگی ما قرار دارد و افزایش چشمگیر سطح زیر کشت در این کشور در سال های اخیر نشان می دهد باید با امکانات و جدیت بیشتر با این معضل جهانی مبارزه کرد.
کرباسی با اشاره به مواد مخدر محرک زای موسوم به NPS ها تصریح کرد: امروزه بیش از ۷۰۰ نوع مواد مخدر و محرک زای صنعتی جدید وجود دارند که اثرات آن به مراتب مخرب تر و خطرناک تر از مواد مخدر سنتی است که اگرچه تاکنون در ایران حضوری نداشته اند ولی ضرورت دارد از طریق آگاهی بخشی و انجام فعالیت های فرهنگی و پیشگیری با جدیت بیشتر در برای اجتماعی شدن مبارزه با اعتیاد تلاش و مردم را واکسینه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: یزد جزء ده استان کشور است که مجموعا دارای حجم کشفیات حدود ۸۰ درصد می باشد و با  اشاره به بند ۵۷ سیاست های کلی ابلاغی برنامه ششم توسعه و نیز ماده ۸۰ برنامه مذکور؛کاهش ۲۵ درصدی اعتیاد تا سال پایانی اجرای این برنامه، تکلیفی است که برای تحقق آن مشارکت تمامی دستگاه ها را می طلبد..
 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد با اشاره به اینکه ۱۴۵ مرکز درمانی اعتیاد در استان در حال فعالیت هستند و  از این تعداد ۹۷ مرکز در شهر یزد قرار دارد،به تکلیف قانونی شهرداری ها در همکاری با شورا و مبارزه با اعتیاد تاکید کرد و  از اعضای شورای اسلامی شهر یزد خواست ضمن اختصاص ده درصد از بودجه فرهنگی شهرداری ها به امر مبارزه با اعتیاد بر اساس مصوبات ابلاغی، نسبت به فراهم سازی مکان مناسب جهت راه اندازی مرکز توانمند سازی و صیانت از معتادان بهبودیافته ویژه زنان نیز اهتمام ورزند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..