تولید ۷۰ مگاوات برق خورشیدی در یزد

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد گفت: سرمایه گذاران خارجی در یزد ، قرار است تا پایان سال 97 ، ظرفیت برق خورشیدی استان را به 70 مگاوات برساند .

به گزارش یزدی نیوزمدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد گفت: با توجه به پیشرفت فیزیکی نیروگاه های خورشیدی در حال ساخت استان از سوی سرمایه گذاران خارجی ، ظرفیت این نیروگاه ها تا پایان سال ۱۳۹۷ به ۷۰ مگاوات می‌رسد.

 
محمدحسن صباغ زادگان اضافه کرد : این نیروگاه ها با مشارکت سرمایه ‌گذاران آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی و یونانی ساخته می شود.
 
وی افزود: برای کمک به پیک بار مصرف برق استان در تابستان سال ۱۳۹۷، ظرفیت چهار نیروگاه خورشیدی با ۳۳.۵مگاوات وارد مدار شد .
 
مدیر عامل برق منطقه‌ای یزد این نیروگاهها را شامل ۱۰ مگاواتی نور اشکذر، ۱۰ مگاواتی پژواک اردکان، ۱۰ مگاواتی غدیر مهریز و ۳.۵ مگاوات مکسان دهشیر تفت ذکر کرد.
 
صباغزادگان یادآور شد: مجوز ساخت نیروگاههای خورشیدی را سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی (ساتبا) برای تمام ظرفیت‌های متصل به شبکه توزیع (زیر هفت مگاوات) برق و شبکه فوق توزیع و انتقال (بالای هفت مگاوات) صادر می‌کند.
 
این مسئول صنعت برق یزد بیان کرد: تاکنون ۲۰ سرمایه‌گذار در این استان برای خرید تضمینی ۲۰ ساله با مجموع ۲۰۰ مگاوات با سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر، قرار دارد منعقد کردند که این نیروگاه ها در مرحله ساخت است.
 
متوسط ساعت آفتابی سالانه در یزد سه هزار و ۲۰۰ ساعت است به همین دلیل توان زیادی برای توسعه نیروگاه های خورشیدی در استان فراهم است و همین امر موجب شده تا توجه ویژه ای به سرمایه گذاری در حوزه انرژی خورشیدی و جذب سرمایه گذاران خارجی شود.
 
این میزان تابش آفتاب در حالی است که میزان تابش خورشید در ایران یک هزار و ۸۰۰ تا ۲هزار و ۲۰۰ کیلووات ساعت بر مترمربع در سال تخمین زده شده که بالاتر از میزان متوسط جهانی و به طور متوسط سالانه بیش از ۲۸۰ روز آفتابی برای این کشور گزارش شده است.
 
مدیر عامل شرکت توزیع برق یزد ،تعداد مشترکان استان را ۶۴۳ هزار و ۵۲۲ مشترک ذکر کرد.
 
محمدرضا صحتی افزود: بیشترین آمار مشترکان مربوط به بخش خانگی با ۵۲۲ هزار و ۲۷۲ مشترک است و بخش تجاری هم ۸۶ هزار و ۲۶۷ مشترک دارد.
 
وی بیشترین درصد مصرف برق استان را مربوط به بخش صنعت عنوان کرد و گفت: آنها ۱.۸درصد مشترکان توزیع برق استان را شامل می‌شوند ولی ۵۳ درصد فروش برق مربوط به این صنعت است.
 
یزد با حدود سه هزار واحد تولیدی فعال چهارمین استان صنعتی ایران است.
 
استان یزد یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵درصد در ۲۱شهر و بقیه در روستاها زندگی می کنند.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..