به مناسبت سوم خرداد

گلباران و عطر افشانی۳۲۰ گلزار شهید در یزد

همزمان با بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر در مراسمی 320 گلزار شهدای والای مقام انقلاب اسلامی استان گلباران و عطر افشانی شد.

به گزارش یزدی نیوزهمزمان با بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر در مراسمی که با حضور مردم مومن و ولایتمدار یزد برگزار شد، ۳۲۰ گلزار شهدای والای مقام انقلاب اسلامی این استان گلباران و عطر افشانی شد.

 
این مراسم معنوی و باشکوه در یزد با حضور جمعی از مدیران اجرایی و حضور گسترده خانواده های معزز شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار برگزار شد .
 
آنها با حضور در مسجد روضه محمدیه ( حظیره )، در کنار تربت پاک سومین شهید محراب آیت الله محمد صدوقی (ره) و امام جمعه فقید یزد و همچنین در گلزار شهدای والامقام در خلدبرین به مقام شامخ شهیدان سرفراز ادای احترام کردند و مزار اسوه های ایثار و فداکاری انقلاب اسلامی را گلباران و عطر افشانی کردند.
 
همچنین مشابه این مراسم معنوی در شهرستان های اشکذر، میبد، اردکان، مهریز، خاتم، بافق، بهاباد، تفت و ابرکوه با حضور با شکوه آحاد مردم ولایی و انقلابی این مناطق برگزار شد.
 
استان یزد سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .
 
به مناسبت سوم خرداد در استان یزد برگزاری ۲۰۰ برنامه مختلف پیش بینی و اجرا شد.
 
آزادسازی خرمشهر یکی از مهمترین اهداف عملیات بیت المقدس در جنگ ایران و عراق بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ صورت گرفت.
 
استان یزد در عملیات بیت المقدس ۱۳۰ شهید تقدیم انقلاب کرد.
 
در این عملیات حدود یکهزار رزمنده از استان یزد حضور داشتند که تعدادی از آنها نیز جانباز شدند.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..