معاون جمعیت هلال‌احمر یزد :

برگزاری المپیاد جوانه‌های هلال‌احمردر استان – بزودی

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر یزد از برگزاری المپیاد جوانه‌های هلال‌احمر در شهرستان های یزد , بافق واردکان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمعاون امور جوانان هلال احمر یزد گفت: یکی از گروه‌های سنی که در راستای آموزه‌های بشردوستانه و اصول اهداف هلال‌احمر موردتوجه قرار می‌گیرند، کودکان ۵ تا ۶ سال هستند که در قالب کانون غنچه‌های هلال، فعالیت خود را دنبال می‌کنند.

حامد صدیقی ادامه داد: کانون غنچه‌های هلال‌احمر، مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌هایی هستند که طی تفاهم‌نامه جمعیت هلال‌احمر یزد بین اداره کل آموزش‌وپرورش و بهزیستی در سطح استان فعالیت کرده و موارد تعیین‌شده از سوی هلال‌احمر ازجمله، آموزش‌های بشردوستانه و کمک‌های اولیه را به کودکان آموزش می‌دهند.
معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان یزد، هدف از این آموزش‌ها را آشنایی کودکان با بحث‌های امدادی و عملکرد هلال‌احمر دانست و اضافه کرد: در استان یزد بیش از ۱۰۰ مهد غنچه‌های هلال فعالیت می‌کنند که یکسری محتواهای سازنده در عرصه‌های نوع‌دوستی، فعالیت داوطلبانه، خدمت به یکدیگر و احترام متقابل را در قالب لوح فشرده، بازی، موسیقی‌های آموزنده و کتاب‌ نقاشی به کودکان انتقال می‌دهند.
صدیقی گفت: المپیاد جوانه یکی از بسترهای مناسبی است که می‌توان در قالب آن مواردی ازجمله، شماره تلفن‌های ضروری وامدادی، روند و فعالیت هلال‌احمر، چرایی تشکیل هلال‌احمر و کمک‌های اولیه را به‌صورت متمرکز به کودکان آموزش داد.
وی تصریح کرد: علاوه بر آن، این المپیاد می‌تواند جوی سازنده، صمیمانه و بانشاط را در کنار فعالیت‌های آموزشی در بین کودکان در مهدکودک‌ها به وجود آورد.
معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری این المپیاد در سه شهرستان یزد، اردکان و بافق استان یزد برگزار خواهد شد و امیدوارم در سال آینده شاهد برگزاری این المپیاد در سراسر استان باشیم.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..