معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

با همگرایی و همفکری منسجم؛ بهره مندی موثر از ظرفیت حوزه سلامت میسر می شود/ توجه بر تقویت و حفظ سامان اجتماعی

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان توجه بر تقویت و حفظ اعتبار و سامان اجتماعی استان یزد را ضروری دانست و خاطرنشان کرد:با همگرایی و همفکری منسجم؛ بهره مندی موثر از ظرفیت های حوزه سلامت در استان میسر می شود.

به گزارش یزدی نیوزاولین جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان در سال جاری پیرامون بررسی و تبادل نظر در خصوص طرح عملیاتی ایجاد شهرک سلامت و ساماندهی مطب پزشکان یزد با حضور معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار در سالن شهید موحدین برگزار شد.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: حفظ جایگاه و اعتبار استان یزد در موضوعات مختلف اهمیت فراوانی دارد و باید نسبت به آنچه که سامان اجتماعی را تحت تاثیر قرار می دهد حساس باشیم.
« محمدعلی طالبی » افزود:با توجه به بستر و توانمندی های شاخص استان در حوزه خدمات درمانی و سلامت حضور هم وطنان ما از سایر مناطق کشور برای بهره مندی از امکانات موجود، فرصت محسوب می شود اما باید نسبت به مدیریت برخی از تبعات اجتماعی آن نیز اقدام کنیم.
طالبی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در گزارش ها و تحلیل های مختلفی به تبعات و مشکلات برآمده از این موضوع اشاره شده است و تمام دستگاه ها با همگرایی و همفکری نسبت به کنترل این امر مسئول هستند.
وی بیان کرد:اگر خدمات و فعالیت یک دستگاه  هر چند در حیطه قانونی بار مضاعفی را بر سایر دستگاه ها و جامعه تحمیل کند باید نسبت به آن سیاست تجدید نظر و اصلاح صورت گیرد.
معاون استاندار یزد یادآور شد:هر طرح و برنامه ای برای ساماندهی مطلب پزشکان و خدمات حوزه سلامت باید با مشارکت تمام دستگاه های اجرایی مرتبط و رضایت و رغبت جامعه پزشکی صورت گیرد که در آینده نیز اثربخشی لازم را به همراه داشته باشد.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در پایان گفت:اعتباری که در  دهه های مختلف برای سلامت و خدمات درمانی استان یزد محقق شده است را باید حفظ کنیم و ساماندهی موضوعات اجتماعی و سایر برنامه های مرتبط با سلامت استان را در هم اندیشی ها و جلسات تخصصی تر دنبال می کنیم تا برنامه هایی مناسب در این حوزه و با در نظر گرفتن تمام جنبه های کار اتخاذ و اجرایی شود.
 
 
توجه بر اثرات فرهنگی و اجتماعی ارائه خدمات در حوزه سلامت
 
 
« فخرالسادات خامسی» مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد نیز در این جلسه مطرح کرد: با توجه به موضوع ثبت جهانی، تبدیل شدن شهر یزد به قطب و مرکز سلامت فرصت و ظرفیت ارزشمندی است اما نباید از اثرات اجتماعی و فرهنگی آن غافل بمانیم و نیازمند هم اندیشی و پیشنهادات متنوع و کارشناسی برای تبدیل مشکلات به فرصت در این زمینه هستیم که این امر توسط دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد و با مشارکت دستگاهای اجرایی موثر و پیشنهادات مختلف برای رسیدن به اجرای برنامه ای منسجم امتداد می یابد.
 
 
 
 
 
  
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..