تشکیل کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در مهریز

در راستای اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، مبنی بر تمرکز فعالیت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه آموزش و پرورش «کمیته پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان مهریز» با مسئولیت آموزش و پرورش تشکیل می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام «عبدالرضا  محی الدینی» امام جمعه مهریز در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش مهریز گفت: بررسی‌های صورت گرفته نشانگر این واقعیت است که مدارس مناسب‌ترین مکان برای اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هستند.

 
وی افزود: مدرسه به عنوان مهمترین پایگاه و کانون حیات اجتماعی فرهنگی در جامعه تلقی می‌شود که با ارائه آموزش در زمینه‌های گوناگون قادر است نوجوانان را برای زندگی در عصر حاضر که با رنگین کمانی از رفتارهای پرخطر مواجه هستند، آماده و آنها را در برابر رفتارهای پرخطر مقاوم و ایمن کند لذا ضروریست در مدارس هم به صورت ویژه در این رابطه ورود کنند.
 
«سید محمد رستگاری» فرماندار مهریز هم از اجرای طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس تین شهرستان خبر داد و گفت: مدارس باید کانون تمرکز سرمایه‌گذاری‌ برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قرار بگیرند تا در نهایت با اجرای طرح‌های مراقبتی مدرسه به عنوان قطب پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند.
 
در  این نشست مقرر شد که کمیته‌ پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در مدارس مهریز اجرا شود و از ظرفیت، امکانات و برنامه‌های آموزشی در حوزه پیشگیری استفاده شود تا طی آن مهارت‌های حل مسئله، تصمیم گیری، تفکر انتقادی، کنترل هیجان و آشنایی با رفتار‌های پرخطر به دانش آموزان ارائه شود.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..