تکذیب واگذاری مالکیت قلعه تاریخی خرانق به عده‌ای خاص

سرپرست بخشداری خرانق از توابع شهرستان اردکان مالکیت قلعه تاریخی و معروف این بخش را برعهده‌ی اهالی منطقه دانست و اظهار کرد: هرگونه تصمیمی برای احیا، مرمت و نگهداری این میراث ارزشمند باید از سوی صاحبان پلاک‌های قلعه اخذ شود.

به گزارش یزدی نیوز«جاوید عیدانی اصل» به دنبال طرح شایعاتی مبنی بر اخذ مالکیت ارگ ارزشمند خرانق توسط عده‌ای خاص ، گفت: مالکیت قلعه تاریخی خرانق بر عهده‌ی اهالی منطقه‌ی خرانق اردکان است و هر  تصمیمی برای احیا، مرمت و نگهداری این میراث ارزشمند باید از سوی صاحبان پلاک‌های قلعه اخذ شود.

 
وی افزود: ایده‌ی تشکیل شرکت تعاونی صاحبان قلعه که از سوی شورای خرانق در حال پیگیری است، گام اول برای انجام یک مشارکت بزرگ در احیا و حفظ این مجموعه خواهد بود.
 
عیدانی اصل تصریح کرد: در نشست با اعضای شورای اسلامی نیز مقرر شد تا در کمترین زمان ممکن کار تشکیل شرکت تعاونی انجام و سهم‌بندی پلاک‌ها بر مبنای دقیق میزان مالکیت هر فرد به عنوان سهام شرکت، تعیین  و در اختیار تعاونی قرار گیرد. 
 
سرپرست وسیعترین بخش کشور با اشاره به این که هرگونه مرمت، بهره‌برداری و انتفاع از این مجموعه باید با محوریت مردم منطقه و مشاوره کارشناسان میراث فرهنگی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: پس از تعیین سهام شرکت تعاونی باید با نظر کلیه سهام‌داران در خصوص چگونگی فعالیت و بهره‌برداری از این مجموعه در قالب سرمایه‌گزاری خود شرکا یا مشارکت با سرمایه‌گزاران اقدام شود. 
 
یادآور می‌شود؛ قلعه‌ی خرانق یکی از جلوه‌های ارزشمند توریستی این منطقه است که متاسفانه در سال‌های قبل به دلیل عدم رسیدگی و مرمت‌های غیر اصولی رو به ویرانی رفته است. 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..