مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد:

یزد نیازمند راه‌اندازی قرارگاه پدافند شیمیایی است

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد، راه اندازی قرارگاه پدافند شیمیایی در استان یزد را ضروری اعلام کرد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدصادق طهماسبی در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی برای اجرای فاز دوم مرکز ملی آموزشی CBRNE یزد با حضور معاون قرارگاه پدافند شیمیایی کشور با اشاره به پیشرفت‌های علمی و توسعه یافتگی جهان امروز اظهار داشت: امروز در مسیر این پیشرفت‌ها توسعه بیولوژیکی، هسته ای، شیمیایی و زیستی اجتناب ناپذیر است.

 
وی بیان کرد: غفلت در حوزه صنایع شیمیایی بسیار آسیب زننده است و کم توجهی به ایمنی صنایع شیمیایی می تواند خطرهای جدی برای مردم و زندگی آنها به همراه داشته باشد.
 
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان یزد افزود: یزد یک استان صنعتی است و تعداد قابل توجهی واحدهای صنعتی شیمیایی در این استان مستقر است، از طرف دیگر، یزد استانی است که در چهار راه مواصلاتی ریلی و جاده ای و مرکز جغرافیایی کشور قرار دارد و هر روز شاهد تردد بالایی از محموله های شیمیایی و سوختی پرخطر در جاده‌ها و خطوط ریلی استان هستیم.
 
طهماسبی خاطرنشان کرد: به همین دلایل، راه اندازی قرارگاه پدافند شیمیایی در استان در راستای آموزش و تامین امنیت جانی و سلامت مردم امری ضروری است.
 
وی عنوان کرد: برای تحقق این مهم در اولین گام برنامه ریزی و هماهنگی های لازم برای اجرایی کردن فاز دوم مرکز ملی آموزشی CBRNE یزد به منظور مهارت آموزی و شبیه سازی حوادث شیمیایی و آموزش نیروهای عملیاتی از قبیل اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی و… است.
 
این جلسه با حضور نمایندگانی از سازمان پدافند غیرعامل و قرارگاه پدافند شیمیایی کشور، اداره کل پدافند غیرعامل استانداری و دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار شد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..