کسری ۱۷۵ هکتاری فضای سبز یزدی‌ها/باغ‌های داخل شهر را خریداریم

نائب رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد با بیان این که متناسب با جمعیت 550 هزار نفری شهر یزد 175 هکتار فضای سبز کمبود داریم، از تمایل شهرداری برای خریداری باغات درون شهر در راستای جلوگیری از تغییر کاربردی آنها از سوی مالکان و تبدیل آنها به فضای سبز برای استفاده عموم خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«الهه جورابی»  با اشاره به وجود ۲۰۰ پارک و فضای سبز در شهر یزد، سرانه فضای سبز هر شهروند یزدی را ۱۳.۵ مترمربع ذکر کرد و افزود: باید متناسب با جمعیت ۵۵۰ هزار نفری یزد، یک‌هزار هکتار فضای سبز در شهر وجود داشته باشد ولی وسعت فضای سبز کنونی یزد ۸۲۵ هکتار است.

 
وی در این باره اظهار کرد: فضاهای سبز استان نسبت مستقیمی با نیاز مردم دارد و بر همین اساس نیز ایجاد فضاهای سبز به صورت منطقه‌ای در شهرداری‌ها متناسب با نیاز هر منطقه در دستور کار قرار می‌گیرد.
 
به گفته جورابی، البته بر اساس همین نیازسنجی و مطالبات مردمی طبق اولویت‌بندی در سال جاری نیز ایجاد چند پارک و فضای سبز در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.
 
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این با توجه به کمبود فضای سبز در شهر بنا بر توافقی که شهرداری با اداره راه و شهرسازی داشته است، مقرر شده تا ارائه مجوزهای تغییر کاربری هر گونه فضای سبز در شهر یزد تا ۱۸ ماه آینده متوقف شود تا از این طریق این کمبود جبران شود.
 
عضو هیات رئیسه شورای شهر یزد با تاکید بر حفظ باغ‌ها و فضاهای سبز موجود در شهر، گفت: شهرداری آمادگی دارد باغ‌ها و فضاهای سبز شهروندانی که تمایل به تغییر کاربری آنها دارند را از مالکان مذکور خریداری کند تا با تبدیل آنها به بوستان و فضای سبز عمومی در اختیار استفاده‌ی شهروندان قرار دهد.
 
وی در ادامه بیشترین تمرکز کنونی شهرداری و شورای شهر را موضوع ساماندهی پارک‌های موجود در شهر عنوان کرد و افزود: برهمین اساس نیز پارک‌های محلات به تجهیزات جدید مجهز می‌شوند و سعی خواهد شد تا امکانات بیشتری جهت استفاده شهروندان در پارک‌های شهر فراهم شود.
 
جورابی در پایان نیز در مورد درخواست‌های مکرر شهروندان مناطق مختلف شهر برای ایجاد پارک در محلاتشان، خاطرنشان کرد: در چنین مواردی، درخواست کتبی ساکنین این مناطق در کمیسیون خدمات شهری با حضور شهردار منطقه مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تایید و لزوم ایجاد پارک نسبت به ایجاد آن اقدام می‎‎شود.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..