معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان تأکید کرد:

لزوم اخذ مجوز فعالیت پیش دبستانی‌های یزد فقط از آموزش و پرورش

معاون آموزش ابتدایی و پیش دبستانی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، گفت: کلیه مراکز پیش دبستانی که دارای مجوز از بهزیستی و سایر نهادهای مجاز هستند برای ادامه فعالیت باید از آموزش و پرورش مجوز لازم را اخذ کنند.

به گزارش یزدی نیوزدکتر«محمدحسن رادمنش» با توجه به مصوبه بیست و هفتمین جلسه شواری سیاست گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی صدور مجوز در دوره پیش دبستانی به صورت قطعی و لازم الاجرا بعهده آموزش و پرورش است،‌ اظهار کرد: تمامی مراکز پیش دبستانی که تاکنون از سازمان بهزیستی یا سایر نهادهای مجاز مجوز داشتند بر اساس قانون مکلفند از آموزش و پرورش مجوز بگیرند .

 
وی افزود: این مراکز می‌توانند علاوه بر داشتن مجوز از بهزیستی برای مهد کودک، از مجوز آموزش و پرورش برای فعالیت پیش دبستانی اقدام و در یک مکان با دو مجوز فعالیت کنند.
 
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: همچنین تمامی مراکز مستقل پیش دبستانی که از وزارت آموزش و پرورش مجوز اخذ نمودند می‌توانند با دریافت مجوز سازمان بهزیستی ، نسبت به راه‌اندازی مهد کودک در همان فضا با رعایت مقررات اقدام نمایند .
 
رادمنش تصریح کرد: در اواخر سال ۹۵ قانون سازمان مدارس و مراکز غیردولتی به تصویب مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان رسیده است.
 
این مقام مسئول خاطرنشان کرد:‌ صدور مجوز برای مراکز پیش دبستانی تنها توسط سازمان مدارس و مراکز غیردولتی صورت می گیرد و کلیه مراکزی که به هر طریق از مراکز دیگر مجوز دریافت نمودند باید نسبت به دریافت مجوز از وزارت آموزش و پرورش اقدام و ثبت این گونه مراکز از طریق سامانه امور پیش دبستانی سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی به آدرس www. Mosharekatha.ir قابل انجام است.
 
وی ادامه داد: مراکزی که از بهزیستی یا سایر نهادها مجوز دارند باید تا پایان خرداد ماه ۹۷ نسبت به ثبت نام در سامانه امور پیش دبستانی اقدام کنند .
 
معاون اداره کل آموزش و پرورش یزد در پایان تاکید کرد: در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ کلیه نو آموزان پیش دبستانی ( نوآموزان دو سال قبل دبستان) استان باید در سیستم سناد آموزش و پرورش ثبت نام شده باشند.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..