۱۰ هزار کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف معدوم سازی شد

مدیرکل دامپزشکی استان یزد با بیان اینکه گوشت تمام کشتارگاه‌های یزد پیش سردگذاری می‌شود از معدوم‌سازی بیش از ۱۰ هزار کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف در کشتارگاه‌های یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزعلی اکبر حدادزاده  در نشست خبری با خبرنگاران یزد اظهار داشت: خدمات دامپزشکی استان یزد به ۸۰۰ هزار دام سبک، ۱۴۰ هزار قطعه دام سنگین، ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی، مجموعا ۳ میلیون و ۴۵۵ هزار مرغ تخم گذار و پولت، بالغ بر هشت هزار راس اسب و ۱۵ هزار نفر شتر ارائه می‌شود.

 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۸ کشتارگاه دام و طیور در استان یزد تحت نظارت دامپزشکی استان هستند و علاوه بر این دامپزشکی بر بیش از ۴ هزار مرکز عرضه و ۳۳ واحد بسته‌بندی گوشت قرمز و سفید هم نظارت دارد.
 
مدیرکل دامپزشکی استان یزد با اشاره به اینکه این مجموعه توسط ۱۰ شبکه و ۹ پست و همچنین با همیاری بخش خصوصی اداره می‌شود خاطرنشان کرد: یکی از حوزه‌های فعالیتی دامپزشکی، کشتارگاه‌ها هستند که ما ۵ کشتارگاه طیور، ۹ کشتارگاه طیور و ۴ کشتارگاه بلدرچین داریم.
 
حدادزاده ادامه داد: در زمینه کشتارگاه صنعتی دام یزد سرآمد کشور است و به حمدالله استان یزد در زمینه کشتارگاه‌های صنعتی دام به عنوان بهترین کشتارگاه‌های کشور شناخته می‌شود.
 
وی با تاکید بر اینکه به غیر از یک مورد، تمام کشتارگاه‌های یزد مجهز به سیستم پیش سردگذاری است بیان کرد: پیش سردگذاری در تمام کشتارگاه‌های استان در سردخانه‌های ثابت و در تنها کشتارگاهی که مجهز به این سیستم نیست در سردخانه سیار انجام می‌شود.
 
مدیرکل دامپزشکی استان یزد افزود: پیش سردگذاری گوشت یا سرد کردن آن ۲۴ ساعت قبل از مصرف وعرضه در بازار به دلیل کنترل بیماری تب کریمه کنگو انجام می‌شود.
 
حدادزاده افزود: سال گذشته تعداد ۲۷۱ هزار و ۳۱۰ راس دام سبک و سنگین را در کشتارگاه‌های استان کشتار کردیم که با نظارت عالیه‌ای که هر روز توسط بخش دولتی و خصوصی انجام می‌شود، تقریبا ۱۰ هزار و ۲۴۰ کیلوگرم از گوشت قرمزی که قابلیت مصرف نداشته از چرخه مصرف خارج شده است.
 
وی با اشاره به اینکه این میزان ۱۴ صدم درصد وزنی لاشه‌های کشتاری می‌شود خاطرنشان کرد: دامپزشکی استان در زمینه نظارت بر سالم بودن فرآورده‌های گوشتی با تمام توان فعالیت می‌کند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..