معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

راهکارهای پیشگیری از اعتیاد در بطن جامعه و برای مخاطبان هدف اجرایی شود

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با تاکید بر تقویت رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر مطرح کرد:راهکارهای پیشگیری از اعتیاد در بطن جامعه و برای مخاطبان هدف اجرایی شود.

به گزارش یزدی نیوزجلسه کمیته تخصصی تشکل های غیردولتی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با حضور معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در سالن شهید موحدین برگزار شد.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت:برگزاری برخی همایش و برنامه ها  نتیجه مورد نظر را محقق نمی سازد و جلسات و همایش های موضوعی تنها یک ابراز هستند که برای اثرگذاری هر چه بیشتر باید راهکارهای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد در میدان عمل و بطن جامعه اجرایی شود.
« محمدعلی طالبی» افزود: تاثیر اجرای طرح و برنامه ها را زمانی شاهد خواهیم بود که مخاطبان خاص خود را در جامعه پیدا کرده و بر اساس نیازهای موجود بتوانیم رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر را به اجرا برسانیم.
طالبی بیان کرد: فلسفه وجودی سازمان های مردم نهاد این است که در میدان عمل و بر اساس فراهم ساختن زمینه های ارتباط نزدیک با مردم به فعالیت بپردازند  و با ایجاد  ارتباط موثر و هم افزایی؛ ظرفیت های نخبگان،معتمدین و علاقه مندان به فعالیت اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر را فعال سازند.
وی یادآور شد:باید سیاست و برنامه ها به سمتی سوق داده شود تا تشکل های مردم نهاد  بر مبنای ارتباطی منسجم و ارگانیک به صورت محوری و با کمترین مداخله دستگاه های دولتی به فعالیت بپردازند و به صورت مطالبه گر و پیشرو حرکت کنند.
معاون استاندار یزد با تاکید بر حمایت و تسهیل گری دستگاه  های اجرایی از تشکل های مردم نهاد اظهار داشت:ضروریست در زمینه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد طرح ها و برنامه های استانی و کاربردی تدوین و برای جذب اعتبارات در این زمینه نیز تلاش شود.
طالبی خاطرنشان کرد: بیان و اشتراک تجربه های مختلف سازمان های مردم نهاد با یکدیگر از اهمیت بالایی در کیفی نگری و تقویت زمینه های مختلف برخوردار است و در این موضوع نیز جلسات و نشست های هم اندیشی باید امتداد یابد.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان گفت:امروز در شرایطی هستیم که برای مقابله با  آسیب ها و مبارزه با مواد مخدر نیازمند تقویت سرمایه های اجتماعی می باشیم  و بار این مسئله  نیز بر دوش سازمان های مردم نهاد است.
گفتنی است در این جلسه گزارشی از عملکرد موسسه بصیرت زندگی جاوید در خصوص اجرای برنامه های پیشگیری از اعتیاد ارائه و  پیرامون اولویت های دفتر توسعه مشارکت های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تبادل نظر و هم اندیشی به عمل آمد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..