مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد خبر داد؛

برگزاری دوره‌های توانمندسازی بانوان برای استحکام بخشی به نهاد خانواده در یزد

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد با اشاره به برگزاری همایش اخیر توانمندسازی بانوان در استان گفت: دوره‌های توانمندسازی بانوان استان یزد به منظور استحکام بخشی به نهاد خانواده و اهمیت نقش بانوان در این مسیر در ابعاد و گستره متنوع امتداد می‌یابد .

به گزارش یزدی نیوز«رقیه کرمانیان» پیرامون برگزاری رویداد تخصصی حوا و همایش توانمند سازی بانوان در حوزه‌های حقوقی،اقتصادی،فردی و خانواده که در شهر جهانی یزد برگزار شده است، اظهار کرد: رسیدن به خواسته‌ها و مطالبات افراد و توسعه چندجانبه جامعه وابسته به رشد توانمندسازی اقشار مختلف به ویژه در موضوعات حقوقی،اجتماعی و اقتصادی از جمله اهداف برگزاری این همایش‌ها است .

 
وی افزود: افراد با تکیه بر توانمندی‌های مختلف می‌توانند جایگاه و اثرگذاری خود را ارتقا داده و هدف دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد تقویت چنین جایگاهی برای جامعه هدف خود و تحقق گفت و گوی ملی خانواده با جریان سازی بانوان می باشد.
 
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد افزایش مشارکت اجتماعی بانوان را در توانمندسازی آن‌ها موثر دانست و بیان کرد: امروزه بانوان در بخش عظیمی از گروه های اجتماعی حضور دارند و افزایش مهارت و دانش زنان در ابعاد مختلف می‌تواند در مجموع اثربخشی بهتری را برای جامعه به همراه داشته باشد.
 
کرمانیان ادامه داد: زنان نیمی از سرمایه‌های اجتماعی جامعه را تشکیل می دهند و نقش مهمی در خانواده دارند و هرچه بتوان آگاهی و توانمندی این قشر را تقویت کرد در استحکام بخشی به نهاد خانواده موفقیت‌های بیشتری رقم می‌خورد.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به افق سند چشم انداز توسعه و نگاه دولت نسبت به مهارت آموزی و نقش آفرینی اثرگذار بانوان در بخش‌های مختلف، سازمان‌های مردم نهاد به عنوان تشکل‌های مدنی یکی از نهادهایی هستند که می‌توانند در اجرای این برنامه‌ها و اثرگذاری اجتماعی به خوبی ایفای نقش نمایند.
 
وی گفت: عدم توازن و تعادلی که نسبت به نقش بانوان در جامعه وجود دارد و فاصله ایجاد شده برای حضور در عرصه‌های مختلف تنها با توانمندسازی و آموزش دانش و مهارت‌های مختلف قابل اصلاح می‌باشد .
 
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه اجرای طرح توانمندسازی بانوان در استان یزد در قالب برنامه‌های مختلف با استقبال خوبی روبرو شده است و این امر نشانگر علاقه و نیاز بانوان و دختران می باشد،بر این مبنا برنامه ریزی‌های بلند مدتی برای اجرای برنامه‌هایی در این موضوعات صورت گرفته و اجرا خواهد شد .
 
گفتنی است؛ همایش بزرگ توانمندسازی بانوان و رویدا حوا با سیاست گذاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد و جهت ارتقا سطح آگاهی و اطلاعات توسط موسسه سخن (برگزار کننده رویدادهای آموزشی) اجرا و مورد استقبال چشمگیر بانوان قرار گرفت .
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..