گلباران ۳۲۰گلزار شهدا در یزد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد گفت: به مناسبت بزرگداشت سوم خرداد(سالروز آزاد سازی خرمشهر) ۳۲۰گلزار شهدا در استان گلباران و عطر افشانی می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد گفت: به مناسبت بزرگداشت سوم خرداد(سالروز آزاد سازی خرمشهر) با حضور خانواده های شهدا و ایثارگران، مردم و مسئولان، ۳۲۰گلزار شهدا در استان گلباران و عطر افشانی می شود.

 
احمد ابراهیمی افزود: این آئین معنوی و فرهنگی در شهرستان یزد با حضور پرشور مردم در کنار قبور منور شهدا در خلدبرین برگزار می شود.
 
وی به سایر برنامه های بزرگداشت سوم خرداد در استان اشاره و مهمترین آنها را سرکشی به خانواده شهدا، تجلیل از جانبازان و ایثارگران ، برگزاری نمایشگاه های کتاب و عکس و مسابقات فرهنگی و ورزشی ذکر کرد.
 
ابراهیمی اضافه کرد: برگزاری یادواره شهدا در برخی از شهرستان ها، دیدار با رزمندگان سرفراز فتح خرمشهر، تهیه و چاپ خاطرات آنها و همچمین حضور در نمازهای جمعه مناطق استان هم انجام می شود.
 
ابراهیمی با بیان اینکه حماسه سوم خرداد به عنوان روز مقاومت و ایثار یک روز تاریخی برای ملت ایران است بر برگزاری باشکوه آن برای ترویج فرهنگ شهادت در بین مردم و نسل جوان تاکید کرد.
 
آزادسازی خرمشهر یکی از مهمترین اهداف عملیات بیت المقدس در دوره دفاع مقدس بود که پس از ۵۷۸روز اشغال در روز سوم خرداد سال۱۳۶۱صورت گرفت.
 
استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸هزار نفر جمعیت سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب کرده که در ۳۲۰گلزار مدفون هستند.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..