برگزاری نخستین نشست شورای زکات در بافق

رییس کمیته امدادحضرت امام خمینی (ره) بافق در این نشست از کسب دو رتبه برتر استانی در زمینه پرداخت زکات و کمک به نیازمندان توسط این شهرستان خبرداد.

به گزارش یزدی نیوزنخستین نشست شورای زکات بافق در سال جاری با حضور امام جمعه وفرماندار بافق و جمعی از مسوولان در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

رییس کمیته امدادحضرت امام خمینی (ره) بافق در این نشست از کسب رتبه های برتر استانی توسط این نهاد در بخش های پرداخت زکات و طرح مفتاح الجنه خبر داد.
سید رضا هاشم پور با اشاره به کسب رتبه دوم در زمینه پرداخت زکات توسط این شهرستان در استان گفت: در شهرستان بافق فقط خرما زکات واجب دارد و در حال حاضر ۲۳۰ نهال خرما موجود است که محصول آن فقط برای پرداخت زکات شهرستان اختصاص داده شده است.
وی افزود: در سال گذشته مبلغ ۵۳۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده است و در زمینه های مسکن، جهیزیه، مواد غذایی، درمان و… افراد نیازمند هزینه شد.
رییس کمیته امدادحضرت امام خمینی (ره) بافق به کسب رتبه نخست طرح مفتاح الجنه توسط شهرستان در سطح استان اشاره و بیان کرد:در این طرح که مربوط به بازدید مسیوولان از نیازمندان و خانواده های مددجو می باشد اکثر مسوولان شهرستان شرکت کردند و با اختلاف بالایی بافق در صدر این نمودار قرار گرفت.
هاشم پور با بیان اینکه در کل استان ۱۲شهرستان در این طرح شرکت کردند بیان داشت: بیش از یکهزار بازدید صورت گرفت که از این تعداد ۳۲۳ بازدید از سوی بافق صورت گرفته و در این طرح مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان جمع آوری شده که از این مقدار مبلغ ۶۷۰ میلیون تومان مربوط به طرح مفتاح الجنان بافق می باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:در سال گذشته بالغ بر ۵میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال زکات واجب،مستحب و فطریه جمع اوری شد که این مبالغ در زمینه امورمعیشتی،درمان،جهیزیه ومسکن وبخشی هم درقالب طرح های عمرانی اعم از ساخت ،تعمیر،تجهیزمساجد وحسینیه ها واماکن مذهبی بوده است.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..