مدیرکل استاندارد استان یزد:

طرح طاها به شکل ضربتی در ماه رمضان در یزد اجرا می شود

مدیرکل استاندارد استان یزد از اجرای طرح طاها به شکل ضربتی در ماه مبارک رمضان در استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسین ماجدی اردکانی  اظهار داشت: به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، طرح بازرسی ویژه در سطح بازار در تمام مناطق استان یزد اجرا می شود.

 
وی افزود: این طرح در طول سال نیز توسط بازرسان و کارشناسان تحت پوشش اداره کل استاندارد در قالب طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد سازی) در سطح بازار استان اجرا می شود اما در ماه مبارک رمضان به دلیل حساسیت مصرف کالاها به ویژه در حوزه صنایع غذایی، این طرح به صورت ضربتی اجرایی می شود.
 
ماجدی اردکانی عنوان کرد: در طول اجرای این طرح که تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، از کالاهای پرمصرف از قبیل انواع فرآورده‌های لبنی، شکر، زعفران، روغن سرخ کردنی، روغن خوراکی مصرفی خانوار، انواع چای، زولبیا و بامیه، سیر و پیاز سرخ شده که در مراکز فروش، عرضه می شود، بازرسی و نمونه برداری انجام می شود.
 
مدیرکل استاندارد استان یزد ادامه داد: متعاقب بازرسی‌ها و نمونه برداری‌هایی که صورت می‌پذیرد، می توانیم از طریق آزمونها و کنترل هایی که روی مواد مصرفی مردم انجام می دهیم، از رسیدن مواد غذایی سالم، بهداشتی و با کیفیت به دست شهروندان روزه دار استان اطمینان حاصل کنیم.
 
ماجدی اردکانی خاطرنشان کرد: استفاده از کالاهای با کیفیت و استاندارد، حق شهروندان بوده و در ایجاد و پایداری سلامت مردم نقش به سزایی دارد و در واقع هدف اصلی اجرای این طرح، سالم سازی بازار مصرف و جلوگیری از توزیع کالاهای بدون کیفیت و فاقد نشان استاندارد است که ضمن جمع‌آوری کالاهای غیر استاندارد، با عرضه کنندگان متخلف طبق مواد قانونی موجود، برخورد حقوقی می شود.
 
دبیر شورای استاندارد استان یزد افزود: بازرسان اصلی، مردم فهیم و شریف استان هستند که می توانند به محض مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا حتی به منظور کسب اطلاعات بیشتر،عدد و کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد ملی ایران را که روی کالا درج و حک شده است، را به شماره ۱۵۱۷ ۱۰۰۰ پیامک کرده و پس از چند لحظه از طریق پاسخ دریافتی می توانند از صحت وجود نشان استاندارد ایران، تاریخ اعتبار پروانه، مشخصات و آدرس سازنده، مشخصات کالا و تاریخ تولید اطمینان حاصل کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..