امام جمعه ابرکوه:

ایران دلیلی برای ماندن در برجام ندارد

ایران باید سناریوی خود را با دادن ضرب‌الاجل زمانی به اروپا نشان دهد تا بهره‌مندی کامل از منافع برجام برایش فراهم باشد در غیر اینصورت برای ماندن ایران در برجام دلیلی وجود ندارد.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه ابرکوه با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: رمضان ماه مغفرت و مغفرت الهی است و امیدواریم همه مسلمین بتوانند از فیوضات این ماه مبارک به بهترین نحو ممکن بهره‌مند شوند.

 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقایع هفته گذشته بیان کرد: خروج ترامپ از برجام یک بار دیگر غیر قابل اعتماد بودن آمریکا را به همگان ثابت کرد و حتی هم‌پیمانان و متحدان او نیز این بدعهدی را به خوبی درک کردند.
 
حسینی عنوان کرد: حرکت آمریکا در خروج از برجام به اندازه ای در مجامع جهانی منفور بود که حتی کشورهایی نظیر انگلیس، فرانسه و آلمان، حمایت خود را از منافع ایران اعلام کردند.
 
خطیب جمعه ابرکوه تصریح کرد: مسئولان ما نیز باید به نحوی برنامه ریزی کنند که اگر آمریکا منافع ملی کشور ما را مورد تهدید قرار داد، ما نیز بحث خروج از برجام را کلید بزنیم.
 
امام ‌جمعه ابرکوه با بیان اینکه برجام حاصل مذاکره ۱۲ ساله ایران با شش کشور بزرگ جهان است، خاطرنشان کرد: برجام یک توافق مهم بین‌المللی است که مهر و امضای تمامی اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد در ذیل آن وجود دارد اما اظهارات قبلی رئیس‌جمهور فرانسه نشان داده که هم‌پیمانان آمریکا می‌خواهند شریک دزد و رفیق قافله باشند.
 
وی اظهار داشت: ایران باید سناریوی خود را با دادن ضرب‌الاجل زمانی به اروپا نشان دهد که بیشتر بهره‌مندی کامل از منافع برجام برایش فراهم باشد در غیر این صورت برای ماندن ایران در برجام دلیلی وجود نخواهد داشت.
 
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت در انتخابات کشورهای اسلامی افزود: انتخابات پارلمان عراق اولین تجربه موفق حکومت و دولت عراق پس از داعش بود.
 
وی با بیان اینکه این انتخابات به رغم تهدیدهای صورت گرفته توسط تروریست ها در آرامش کامل برگزار شد، عنوان کرد: انتخابات عراق چهره متحدی از این کشور نشان داد و نقشه خائنانه تجزیه و یا طایفه‌گرایی در این کشور را نقش بر آب کرد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..