طرح ویژه رمضان در بازرسی کالاهای مصرفی استان یزد آغاز شد

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد با اشاره به اینکه طرح ویژه رمضان در جهت بازرسی کالاهای مصرفی در استان یزد کلید خورد گفت: با عرضه کنندگان کالای غیر استاندارد در یزد برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز محمد حسین ماجدی اردکانی از اجرای طرح بازرسی ویژه در سطح بازار تمامی مناطق استان یزد خبر داد و اظهار داشت: این طرح ویژه ماه مبارک رمضان است.

 
مدیرکل اداره استاندارد استان یزد با اشاره به اینکه در طول سال نیز بازرسان و کارشناسان تحت پوشش اداره کل در قالب طرح طاها "طرح اجرای هماهنگ استاندارد سازی" در سطح بازار استان مشغول بازرسی و نمونه برداری هستند گفت: در ماه مبارک رمضان به دلیل حساسیت مصرف کالاها، خصوصاً در حوزه صنایع غذایی این طرح حالت ضربتی و ویژه دارد.
 
وی با بیان اینکه طرح ویژه رمضان تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد اذعان داشت: از کالاهای پرمصرف از قبیل انواع فرآورده‌های لبنی، شکر، زعفران، روغن سرخ کردنی، روغن خوراکی مصرفی خانوار، انواع چای، زولبیا و بامیه، سیر و پیاز سرخ شده که در مراکز فروش سطح شهر عرضه می‌شود بازرسی و نمونه برداری انجام می‌گیرد.
 
ماجدی اردکانی تصریح کرد: متعاقب بازرسی‌ها و نمونه‌برداری‌هایی که صورت می‌پذیرد ما می‌توانیم از طریق آزمون‌ها و کنترل‌های که بر روی مواد مصرفی مردم انجام می‌دهیم از رسیدن مواد غذایی سالم، بهداشتی و با کیفیت به دست شهروندان روزه‌دار استان اطمینان حاصل کنیم.
 
مدیرکل استاندارد یزد با تأکید بر اینکه استفاده از کالاهای با کیفیت و استاندارد حق شهروندان است افزود: بدون شک کالاهای باکیفیت در ایجاد و پایداری سلامت مردم نقش به سزایی دارد.
 
وی به هدف اصلی طرح ویژه رمضان در استان اشاره و خاطرنشان کرد: در واقع هدف اصلی اجرای این طرح سالم سازی بازار مصرف و جلوگیری از توزیع کالاهای بدون کیفیت و فاقد نشان استاندارد است که ضمن جمع آوری کالاهای غیر استاندارد، با عرضه کنندگان متخلف طبق قانون برخورد حقوقی می‌شود.
 
ماجدی اردکانی با بیان اینکه بازرسان اصلی، مردم فهیم و شریف استان هستند گفت: آن‌ها می‌توانند به محض مشاهده هرگونه مورد مشکوک و یا حتی به منظور کسب اطلاعات بیشتر، عدد و کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد ملی ایران را که بروی کالا درج و حک شده است را به شماره ۱۵۱۷ ۱۰۰۰ پیامک کنند و پس از چند لحظه از طریق پاسخ دریافتی می‌توانند از صحت وجود نشان استاندارد ایران، تاریخ اعتبار پروانه، مشخصات و آدرس سازنده، مشخصات کالا و تاریخ تولید اطمینان حاصل کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..