استقبال خوب مردم یزد از «اسنپ»

مدیر ارشد توسعه اسنپ گفت: اسنپ در شهر یزد با استقبال خوب کاربران مواجه شده است.

به گزارش یزدی نیوزورود تاکسی‌های اینترنتی به شهرهای مختلف ایران از جمله موضوعاتی است که هر از چند گاهی سر و صدای زیادی به پا می‌کند. حساسیت‌ها و نگرانی‌ها حاکی از آن است که هنوز شناخت کامل از این صنعت جدید نیازمند زمان و اطلاع‌رسانی‌های بیشتر است تا با برطرف شدن دغدغه‌ها این حوزه نیز همانند تمام مشاغل جدید جایگاه حقیقی خود را پیدا کند. به همین منظور با علی قاضی، یکی از مدیران ارشد یکی از تاکسی‌های اینترنتی به گفت‌وگو نشستیم.

 
قاضی در ابتدای گفت‌وگو اشاره کرد که هدف سامانه هوشمند حمل‌ونقل اسنپ، ایجاد فرصتی برای کسب درآمد بیشتر در زمان‌های آزاد است. به این صورت کاربر می‌تواند در کنار شغل اصلی خود در ساعات و روزهای دلخواهش در این سامانه به فعالیت بپردازند و اینگونه علاوه‌ بر خدمت‌رسانی به شهروندان، کسب درآمد هم داشته باشد.
 
از علی قاضی در رابطه با شروع فعالیت در یزد و مسائلی که با آن مواجه هستند پرسیدیم. به گفته او، اسنپ از اسفند ۹۶ فعالیت خود را در یزد شروع کرد و هم اکنون یک دفتر ثابت در این شهر برای مراجعه شهروندان دارد. او در رابطه با چالش‌های فعالیت اسنپ در شهر یزد گفت: «با توجه به تازه بودن ماهیت کسب‌وکار اسنپ، این شرکت قطعا با یکسری مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کند. کلیه تاکسی‌های اینترنتی دارای مجوز کشوری از اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی -از زیرمجموعه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت- هستند. با این حال باز هم شاهد تفسیرهای متفاوتی از قوانین هستیم و مخالفت‌های بسیاری با فعالیت اسنپ می‌شود، مخالفت‌هایی که اغلب جنبه برخورد سلیقه‌ای دارند. بنابراین مخالفان تاکسی‌های اینترنتی بیشتر از آنکه به قوانین استناد کنند منافع خودشان را در نظر می‌گیرند. با این حال همواره تلاش می‌کنیم تا با تعامل و همفکری با تمام ارگان‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط، سرویس خود را به بهترین شکل پیاده‌سازی، معرفی و عرضه کنیم.»
 
او در ادامه اضافه کرد: «از طرفی خدمات اسنپ در بین مردم و سازمان‌ها پذیرفته شده است و حمایت‌های خوبی از آن می‌شود. با وجود اتفاقات ناامیدکننده و گاه بازدارنده‌ای که برای اسنپ پیش می‌آید، با کمک درک بالای پرسنل اسنپ، موفق به عبور از مشکلات می‌شویم. مطمئنا اگر این سطح از فهم و درک از سمت پرسنل اسنپ وجود نداشت هرگز به رشد امروز خود نمی‌رسیدیم. کارکنان اسنپ به راحتی می‌توانستند با کوچکترین تلاطمی کار خود را ترک و شغلی با حاشیه امن بیشتر را انتخاب کنند، اما پشت این کسب‌وکار ایستاده‌اند و با قدرت ادامه می‌دهند.»
 
قاضی درباره مجوز فعالیت اسنپ افزود: «اسنپ دارای نماد اعتماد الکترونیکی و پروانه کسب‌وکارهای مجازی است. بر همین اساس فعالیت، تبلیغات شهری و بازاریابی این شرکت در چارچوب قوانین و مقررات از نظر نهادهای ذی‌ربط بلامانع عنوان شده است. با این حال در شهر یزد با سوء‌تفاهمات زیادی مواجه هستیم. نهادهای ذی‌ربط فعالیت ما را در تمامی شهرهای ایران، از جمله یزد، تائید کرده‌اند و این تائیدیه به صورت رسمی به نهادها و سازمان‌های مخالف و منتقد ما ابلاغ شده است. اما همچنان ضرب و جرح برخی از نیروهای بازاریاب میدانی و ایجاد مزاحمت برای کاربران راننده و مسافر توسط افراد ناشناس مشکلاتی هستند که در شهر یزد برای ما ایجاد می‌شود.» طبق گفته مدیر ارشد توسعه اسنپ در حال حاضر تمام اعضای دفتر ثابت اسنپ در یزد را نیروهای جوان و مستعد بومی تشکیل می‌دهند که همگی از بین نخبگان دانشگاهی شهر یزد انتخاب شده‌اند.
 
علی قاضی در رابطه با امنیت این تاکسی اینترنتی توضیح داد که اسنپ همواره متعهد شده است تا مناسب‌ترین خدمات حمل‌ونقلی ممکن را به کاربرانش ارائه دهد. به گفته او در حال حاضر فرآیند جذب راننده از طریق ثبت‌نام در اپلیکیشن رانندگان اسنپ و تکمیل آن در دفاتر این سامانه انجام می‌شود. بازاریابانی که در خیابان به عنوان نماینده‌های اسنپ حضور دارند، تنها به راهنمایی متقاضیان و هدایت آنان به دفاتر اسنپ می‌پردازند. بازاریابان میدانی به فرم‌های پیش‌ثبت‌نام پرشده دسترسی ندارند و اطلاعات این فرم‌ها از طریق پرتال داخلی شرکت در اختیار کارشناسان ثبت‌نام قرار می‌گیرند. در نهایت ثبت‌نام در سامانه اسنپ پس از بررسی‌های مربوط به احراز هویت و اصالت مدارک انجام و پس از آن اصل مدارک با اطلاعاتی که در پیش‌ثبت‌نام احرازشده تطبیق داده می‌شود.
 
او در ادامه افزود: «فعالیت اسنپ در شهرهای مختلف از طریق دو دپارتمان عملیات و بازاریابی کنترل می‌شود. تیم عملیات اسنپ در شهر یزد موظف به انجام فرآیند ثبت‌نام کاربر راننده است. همچنین اعضای این تیم در بخش پشتیبانی راننده پیگیر مشکلات احتمالی در هر سفر هستند. ما به طور کامل این آمادگی را داریم تا با تمام نهادهای مربوطه همکاری‌های لازم را برای رفع نگرانی‌ها داشته باشیم چرا که فعالیت اسنپ با شفافیت کامل و با مجوزهای لازم انجام می‌شود.»
 
اسنپ هم اکنون در حدود ۴۰ شهر بزرگ و کوچک ایران فعالیت دارد و به گفته مدیر ارشد توسعه این سامانه در شهر یزد با استقبال بسیار خوب کاربران مواجه شده است.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..