مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مطرح کرد:

نهادسازی و تغییر نگرش دو عامل مهم در ایجاد توسعه

با همکاری دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد و شرکت تمدن پویا همایشی با عنوان ‌آینده‌پژوهی و مدل‌های کسب و کار روستایی برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در ابتدای این سمینار با بیان اینکه هم‌اکنون موضوع اشتغال مهمترین دغدغه همه مسئولان کشور است، گفت: از مهمترین اقدامات انجام شده در این زمینه ایجاد انگیزه و افزایش اعتمادبه‌نفس در روستائیان و امضای تفاهم‌نامه‌ای بین بانک‌های عامل بوده است تا با ارائه تسهیلات از منابع داخلی بانک‌ها، ایجاد اشتغال در حوزه های مختلف خدمات، کشاورزی و صنعت تسهیل گردد.

«محمد یارمند» با اشاره به اینکه نهادسازی و تغییر نگرش دو عامل مهم در ایجاد توسعه است، ادامه داد: دولت برای نهادسازی تاکنون بیش از ۳۶۰۰۰ دهیاری ایجاد کرده است و در این راستا و در مسیر رونق اشتغال و کارآفرینی هم‌افزایی امکانات، منابع دولتی و مشارکت مردمی از اولویت بیشتری برخوردارند.
یارمند افزود: بعد از نهادسازی، تغییر در نگرش و اندیشه‌ها و مشارکت همگانی رمز موفقیت در توسعه و ایجاد اشتغال خواهد بود اگرچه اولین گزینه در برابر تغییرات مقاومت است اما باید با تغییراتی در نگرش، روند زندگی و محیط اطراف به بهبود کیفیت زندگی بپردازیم.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اتکا به منابع نفتی، جغرافیای سیاسی و انفجار اطلاعات باعث کاهش خلاقیت و ایده پردازی شده است، گفت: در کنار منابع زیاد، نیروی انسانی، ایده‌ها و اندیشه‌های نو و نیز وجود سرمایه‌گذاران، باید هم‌افزایی و ارتباطات به عنوان پایه و اساس توسعه و کارآفرینی در نظر گرفته شود.
یارمند در پایان سخنان خود ضمن ابراز امیدواری از اینکه اینگونه همایش‌ها و سمینارها منجر به ایجاد فرهنگ اقتصادی و رونق کسب و کار شود، خاطرنشان کرد: باید پتانسیل‌های موجود در روستاها به سرمایه تبدیل شود و به دنبال آن درآمدزایی اتفاق افتد و این کار بدون ایجاد اعتماد و انتقال اندیشه‌های نو به روستائیان امکان‌پذیر نخواهد بود.
گفتنی است این سمینار با شرکت ۱۲۰ نفر از جمله دهیاران استان و تدریس «مسعود عیوضی» برگزار شد و در آن دررابطه با موضوعاتی مانند معرفی آینده‌پژوهی، اصول و انواع آینده، ضرورت تغییر مدل‌های کسب و کار کشاورزی و همگامی با تغییرات بحث و تبادل نظر شد.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..