خرانق شناسنامه‌دار می‌شود

خبرنگاران و جمعی از مسئولان روابط عمومی شهرستان اردکان، به مناسبت هفته جهانی ارتباطات و روابط عمومی میهمان بزرگترین بخش کشور بودند.

به گزارش یزدی نیوز«جاوید عیدانی» سرپرست جدید بخشداری خرانق در جمع اصحاب رسانه، آینده پیش روی خرانق و روستاهای آن را به عنوان بخش وسیع و مهم گره خورده به امر اطلاع رسانی و خبر خواند. 

 
وی نگاه رو به جلو در بخش را در ارتباط با رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها یاد کرد و افزود: با تعامل با مردم و بررسی مشکلات و نگاه به داشته‌ها در قالب دغدغه‌های موجود در بخش می‌توان ضعف‌های موجود را کاهش داد و کاستی‌ها را برطرف کرد چرا که همیشه نباید مشکلات را بزرگ جلوه داد زیرا ظرفیت‌ها و داشته‌های ممکن را نیز باید مورد توجه قرار داد. 
 
وی با اشاره به وجود مشکلات و کاستی‌ها در برخی روستاهای بخش خرانق بر انجام اقدامات عاجل در این زمینه‌ها به نحو احسن تأکید کرد و گفت: اولویت ما این است که در ابتدا سعی کنیم در بخش خرانق ضعف و قوت‌های موجود را بررسی و با کمک دهیاران و شوراها نسبت به رفع کاستی‌ها تلاش و راهکارهای موجود را بررسی و اجرایی کنیم. 
 
عیدانی در جواب سؤال مشترک چند خبرنگار که حوزه توریست و گردشگری این بخش را بسیار مهم می‌دانستند و اذعان داشتند که به خوبی از این ظرفیت استفاده نشده است، تصریح کرد: بخش خرانق بویژه روستای هدف گردشگری خرانق یک نقطه عالی با ظرفیت جهانیست که مورد توجه جهانیان قرار دارد. 
 
وی ادامه داد: حضور روزانه گردشگرانی از کشور‌های درجه یک اروپایی در این بخش نشان از قدرت مغفول مانده گردشگری منطقه است چرا که حضور صرف گردشگر بدون توجه به مقوله درآمدزایی صنعت توریسم در این بخش نتیجه‌ ای برای این منطقه نخواهد داشت و باید در زمینه این صنعت با برنامه‌ریزی بهتری به پیش رفت. 
 
سرپرست بخشداری خرانق خاطرنشان کرد: در صورت اجرایی شدن مصوبه یک درصد فروش معادن و اختصاص آن به استانها، نگاه ویژه به حوزه گردشگری این بخش در اولویت قرار خواهدداشت. 
 
وی اولویت ورود حرفه‌ای به بخش گردشگری خرانق را طرح ویژه برای دژ و قلعه خرانق عنوان کرد و افزود: در صورت ورود بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری گردگشری خرانق مطمئنا در اندک زمانی شاهد پیشرفت صنعت توریسم این منطقه خواهیم بود. 
 
سرپرست بخشداری بزرگترین بخش کشور به گستره فعالیت در این بخش وسیع اشاره کرد و گفت: بیش از ٢٨ ۰   روستا، آبادی و مزرعه در این بخش وجود دارد که هر کدام از ظرفیت‌های خاص خود برخوردار است و ما از تمامی اهالی این روستاها می‌خواهیم برای رفع مشکلات موجود ارتباط خود را با مرکز بخش حفظ کنند. 
 
وی یکی دیگر از اقدامات در دست انجام را تهیه سند راهبردی با توجه به نگاه عموم و ظرفیت منطقه بیان کرد و افزود: آنچه مورد نظر و  دغدغه متخصصین، نخبگان و مردم منطقه است مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و با یک سند راهبردی برای توسعه بخش برنامه‌ریزی خواهد شد. 
 
عیدانی در پایان به دیگر جاذبه‌هایی گردشگری منطقه از جمله ریگزارهای زرین، مغستان، روستاهای هدف گردشگری همچون هامانه، انجیرآوند و درند اشاره و تصریح کرد: روستاهای با ظرفیت منطقه باید در تهیه سند راهبردی و ایجاد یک شناسنامه قوی برای بخش وسیع خرانق تمام توان خود را بکار گیرند چرا که با توجه به بُعد مسافت روستاهای این بخش در دسترس بودن اطلاعات دقیق در برنامه‌ریزی و توجه درست به همه روستاهای بخش بسیار اثرگذار خواهد بود. 
 
گفتنی است، در این مراسم که به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی و با حضور جمعی از فعالان این حوزه، خبرنگاران، اعضای شوراهای اسلامی روستاهای بخش خرانق و دهیاران برگزار شد، علاوه بر تجلیل از فعالان حوزه روابط عمومی، کارگاه آموزشی (نقش ارتباطات در روابط عمومی) نیز دایر شد. بازدید از بافت تاریخی خرانق و اجرای موسیقی زنده از دیگر بخش های این برنامه بود.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..