به مناسبت هفته ارتباطات؛

مدیر مخابرات منطقه یزد: یزد در شاخص‌های مخابراتی جزو برترین‌های کشور است

مدیر مخابرات منطقه یزد ضمن تشریح شاخص‌ها و عملکرد این مجموعه در استان، اظهار کرد: یزد در شاخص‌های مخابراتی جزو پنج استان برتر کشور است.

به گزارش یزدی نیوز«مهدی مقوم» به مناسبت هفته ارتباطات در جمع خبرنگاران با اشاره به این که مخابارت استان یزد در شاخص‌های ارتباطی جزو پنج استان برتر کشور است، اعلام کرد: در حال حاضر ظرفیت تلفن ثابت استان ۷۰۳ هزار و ۷۰۰ شماره است که ۵۴۷ هزار و ۲۰۰ شماره آن در قالب ۱۵۰ مرکز تلفن شهری و روستایی فعال است.

 
وی با اشاره به ظریب نفوذ ۴۷.۴ درصد تلفن ثابت در استان، خاطرنشان کرد: این ضریب برای متوسط کشوری حدود ۳۸ درصد است که به مراتب از وضعیت استان پایین‌تر است.
 
مقوم در مورد تلفن همراه نیز به ظرفیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار شماره در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ هزار شماره تلفن همراه در استان فعالیت دارد که شامل ۳۱۵ هزار شماره دائمی و ۹۸۵ هزار شماره اعتباری است.
 
وی با بیان این که ضریب نفوذ تلفن همراه کشور حدود۸۵.۱ درصد است، این رقم را در استان یزد ۱۱۳ درصد عنوان کرد به عبارتی به ازای هز ۱۰ نفر ۱۱۳ شماره تلفن هماره فعال است.
 
مدیر مخابرات منطقه یزد با اشاره به فعالیت ۶۴۷ آنتن BTS در استان، اعلام کرد: در حال حاضر ۲۲۵۴ کیلومتر از جاده‌ها و ۶۲۲ کیلومتر از شبکه ریلی استان تحت پوشش ارتباط تلفن همراه است.
 
مقوم در بخش دیگری از سخنانش از برخورداری ۷۹۵ روستای استان از خدمات ارتباطی خبر داد و گفت: در حال حاضر قریب ۶۹ هزارشماره تلفن ثابت در روستاهای استان مشغول به کار است و ضریب نفوذ تلفن ثابت روستایی استان ۴۰.۶ درصد است.
 
به گفته وی، در بخش دیتا نیز ظرفیت مخابرات استان ۱۶۱ هزار پورت است که که از این تعداد ۷۳ هزار پورت در حال فعالیت است و علاوه بر این نیز ۷۳ هزار و ۵۰۰ پورت نیز از سوی شرکت‌های بخش خصوصی خدمات‌رسانی می‌شوند.
 
مقوم با اشاره به اجرای تاکنون ۲۹۸۱ کیلومتر فیبر نوری و ایجاد ظرفیت ۲.۵ میلیون کانال برای سیستم‌های انتقالی استان، اظهار کرد: در حال حاضر شش سایت وای فای در مناطق مختلف شهر یزد ایجاد شده که در تلاشیم این تعداد را در سالجاری به ۱۷ سایت افزایش دهیم.
 
وی در بخش عملکرد یکسال گذشته مخابرات یزد نیز عنوان کرد: در یکسال گذشته تعداد ۸۵۷ طرح با سرمایه ۸۷ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفته که این طرح‌ها عمدتاً شامل دایری بیش از ۸۰۰۰ شماره تلفن ثابت، ۱۲۱ هزار و ۸۵۰ شماره تلفن همراه، نصب ۲۹۷ تکنولوژی BTS ، افزایش ۶۴۰۰ پورت دیتا و نصب ۴۳۰۰۰ پورت و همچنین دایری ۹۴۵ شماره تلفن ثابت روستایی بوده است.
 
مدیر مخابرات یزد با اشاره به آغاز اجرای بستر FTDH ‌ یعنی اجرای فیبر نوری از مراکز مخابراتی تا منزل مشترکان از سال گذشته خبر داد و گفت: تاکنون ۸۸۰ مورد تقاضا در همین راستا عملیاتی شده است.
 
وی در بخش انتهایی سخنانش با بیان این که به مناسبت هفته ارتباطات در مجموع ۹۸ طرح مخابراتی استان با سرمایه‌گذاری ۶.۶ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، در مورد برنامه‌های سال جاری مخابرات نیز اظهار کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود ۱۳ هزار شماره تلفن ثابت و ۳۴ سایت تلفن همراه در استان افزایش یابد.
 
وی از دیگر برنامه‌های امسال مخابرات را افزایش ۱۲ هزار پورت جدید دیتا، اجرای ۴۷۰۰ شماره FTDH و نصب ۱۱ سایت وای‌فای در استان ذکر کرد.
 
مقوم یکی از مهمترین طرح‌های در دستور کار استان را اجرای طرح POTN که باعث چندین برابر شدن ظرفیت سیستم‌های انتقالی استان می‌شود، برشمرد و تصریح کرد: با اجرای این طرح در ۱۱ نقطه از استان که طی یک  دو ماه آینده عملیاتی خواهد شد، نیازهای ارتباطی استان در این بخش حداقل تا ۱۰ سال آینده تامین خواهد بود.
 
مدیر مخابرات منطقه یزد در بخش پایانی سخنانش ضمن پاسخ به سئوالات خبرنگاران، در مورد قطعی‌های ناگهانی خطوط تلفن همراه در استان گفت: با توجه به الکترونیکی بودن سیستم‌های ارتباطی این موضوع طبیعی است ولی در مجموع ارتباطات استان از پایداری خوبی برخوردار است.
 
 
 
منبع:ایسنایزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..