برتری کتابخانه‌های یزد در ۵ شاخص کشوری

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی یزد در پنج شاخص کمی مانند سرانه‌ کتابخانه‌ها، تعداد نسخ و زیربنای کتابخانه‌ها، رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش یزدی نیوز«حامد عطارها» با بیان گزارش عملکرد سه سال اخیر این اداره، عطارها اظهار کرد: سرانه کتابخانه‌ها در کشور به ازای هر ۱۸ هزار نفر یک کتابخانه است که در استان یزد این آمار به ۱۰ هزار و ۲۷۴ نفر می‌رسد. ضمن اینکه استان یزد دارای ۲ میلیون و ۹۴ هزار و ۵۰۴ نسخه کتاب و ۶۲ هزار و ۹۵۷ مترمربع مساحت زیربنایی کتابخانه است. 

 
وی با بیان این که تعداد عضویت‌های استان یزد حدود یک‌صد هزار نفر است، خاطرنشان کرد: در حوزه عضویت در مجموع هفت کتابخانه عمومی ابرکوه، این شهرستان با داشتن تعداد ۴ هزار و ۷۳۲ نفر عضو یعنی بیش از ۹ درصد از جمعیت ۵۱ هزار نفری، رتبه پنجم استان را به خود اختصاص داده است. 
 
این مقام مسئول با اشاره به امانت سالانه ۶۸ هزار و ۴۴۹ نسخه کتاب در ابرکوه، یادآور شد: در شهرستان ابرکوه به ازای هر ۷ هزار و ۳۶۵ نفر، یک کتابخانه وجود دارد و هر عضو سالانه ۱۴.۵ کتاب امانت می‌گیرد.
 
به گفته عطارها، عملکرد کتابخانه‌های ابرکوه در استان و کشور شاخص است به‌ طوری که از سال ۹۴ به مدت سه سال متوالی، کتابداران این شهرستان در لیست کتابداران نمونه کشوری قرار دارند.
 
معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان عنوان کرد: در حوزه عمرانی اقدامات خوبی در زمینه ساماندهی، بهسازی و استانداردسازی فضاها، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، شاداب‌سازی بخش‌های کودک و بازسازی کتابخانه‌ها در سراسر استان صورت گرفته و هم‌اکنون اعضای ۳۳ کتابخانه در استان و دو کتابخانه ابرکوه، از اینترنت وای فای رایگان استفاده می‌کنند. 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..